سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
سلامت نیوز : با وجود اینكه زلزله‌زدگان بوشهری از كمبود امكانات اولیه به ویژه چادر گله‌مند هستند، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، این موضوع را رد و صراحتا اعلام كرد كه كمبودی نداریم.

حسین درخشان در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان بوشهری، گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۸۵۵ دستگاه چادر، ۱۰هزار و ۴۵۹ تخته موکت، ۱۷هزار و ۸۷۳  تخته پتو، ۱۴۰ هزار بطری آب، ۲۹ هزار و ۷۶۳ بسته غذایی یک نفره، هزار و ۵۹۸ سبد غذایی خانوار، دو هزار و  ۹۸۸ بسته بهداشتی در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ‌ادامه داد: در قالب ۳۰ پرواز امدادی بالغ بر ۲ هزار کیلو محموله امدادی و ۳۱۶ امدادگر در مناطق حادثه‌دیده جابه‌جا شده‌اند.

وی درباره زیرساخت‌های موجود در مناطق زلزله زده بوشهر، تصریح کرد: شرایط زیر ساختی این مناطق در مقایسه با ورزقان از وضعیت بهتری برخوردار است و سیستم برق‌رسانی در این مناطق برخلاف ورزقان از ۲۴ ساعت پس از زمین‌لرزه اصلی برای آسیب‌دیدگان مهیا شده است.

درخشان با بیان اینکه تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در کنار دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال امداد رسانی هستند، تصریح کرد: جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در بین آسیب‌دیدگان اقداماتی همچون سم‌زدایی، آزمایش و بررسی آب آشامیدنی و معاینه زنان و سالمندان را به صورت مشاوره‌ای در ایستگاه‌های مستقر در مناطق آسیب‌دیده انجام داده می‌شود.

وی در پاسخ به كمبود چادر مورد نیاز در اسكان موقت حادثه دیدگان بوشهری، با رد این موضوع صراحتا اعلام كرد كه تمامی حادثه دیدگان در چادر اسكان موقت یافته‌اند.

این در حالیست كه هنوز به تمامی حادثه‌دیدگان چادر اسكان موقت عرضه نشده است و وضعیت زندگی برخی از این افراد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه نامساعد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha