یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7155

برخی بیمارستانها با خودروهای کرایه آژانس نسبت به انتقال بیماران و جابجایی آنان اقدام می کنند.

جابجایی بیمار با خودروهای کرایه آژانس

مدیر مرکز آمبولانس خصوصی اورژانس تهران، در گفتگو با مهر، از فعالیت قانونی 25 مرکز آمبولانس خصوصی در پایتخت خبر داد.

دکتر ربیع الله رحمانیان تصریح کرد: هر کدام از این مراکز، بین دو تا 20 دستگاه آمبولانس دارند که نسبت به پذیرش بیماران و انتقال آنان به بیمارستانها اقدام می کنند.

وی با اشاره به ناوگان فرسوده آمبولانس خصوصی تهران، اظهار داشت: متاسفانه آمبولانس هایی که در مراکز خصوصی فعال هستند، از تجهیزات به روز و پیشرفته خدمات پزشکی برخوردار نیستند. بر همین اساس، یکی از اولویت های این مرکز، نوسازی ناوگان آمبولانس خصوصی است.

مدیر مرکز آمبولانس خصوصی اورژانس تهران، از ورود آمبولانس های تیپ 2 که از تجهیزات پزشکی قابل قبولی برخوردارند، خبر داد و گفت: با جایگزینی این نوع آمبولانس ها در مراکز خصوصی، شرایط جابجایی و انتقال بیماران اورژانسی توسط آمبولانس های خصوصی فراهم می شود.

رحمانیان با انتقاد از نحوه جابجایی بیماران در برخی بیمارستانها، افزود: در حال حاضر برخی بیمارستانها با آژانس نسبت به انتقال و جابجایی بیمار اقدام می کنند، در حالی که این قبیل مسائل می تواند برای فرد بیمار مشکلاتی به وجود بیاورد که خودش از آن مطلع نیست.

وی تصریح کرد: با راه اندازی مرکز فرماندهی جابجایی بیمار، این مشکلات به حداقل می رسد و بیمار تنها با اطلاع این مرکز، می بایست از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر انتقال داده شود و همچنین در هنگام مرخص شدن از بیمارستان نیز، توسط آمبولانس منتقل می شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha