سلامت نیوز : محمدحسن طریقت منفرد، عصر امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری سلامت ایرانیان که قرار است از 14 اردیبهشت توسط پرستاران اجرا شود، افزود: بیماریهای غیر واگیر مسئله و دغدغه امروز بشر است که با وجود قابل پیشگیری بودن، خلاصی از آنها کار ساده ای نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: حتی پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم حریف بیماریهای غیر واگیر نیستند و یک بیمار دیابتی هر چقدر هم که مراقب سلامت خود باشد، نمی تواند از عوارض کلیوی، چشمی و دیگر عوارض آن در امان باشد.

وزیر بهداشت گفت: بیماری فشار خون هم اگر به موقع شناسایی و درمان نشود، عوارض قلبی -عروقی آن دیگر به راحتی از بین نمی رود و درمان آن بسیار پرهزینه خواهد بود.

وی ادامه داد: تنها راه کنترل بیماریهای غیرواگیر همان است که مقام معظم رهبری با عنوان اصلاح سبک زندگی از آن یاد کردند و باید با اصلاح تغذیه و رفتارهای اجتماعی و کاهش استرس جلوی رشد این بیماریها را بگیریم.

وی گفت: طرح ملی غربالگری قد، وزن و فشار خون ایرانیان که به همت و پیشنهاد سازمان نظام پرستاری انجام می شود، مانند طرحهای بسیجی قبلی که در کشور انجام شده است از جمله طرح واکسیناسیون سراسری فلج اطفال قطعاً نقش مهمی در ارتقای سلامت مردم خواهد داشت.

طریقت منفرد افزود: بیش از 40میلیون ایرانی می توانند در این طرح سلامت خود را ارزیابی کنند، برای آنها پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می شود که زمینه ساز اجرای برنامه پزشک خانواده است.

وی گفت: مسئولان سازمان نظام پزشکی نیز برای همکاری پزشکان با این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای طرح پایش سلامت ایرانیان، با اتمام آن بعد از چند روز به پایان نمی رسد بلکه آغازگر یک سلسه برنامه های جدید وزارت بهداشت برای کنترل بیماریها غیر واگیر در کشور در  آینده انجام می شود.

وی گفت: برای اجرای این طرحها از همه ظرفیتهای موجود از جمله طب سنتی که با توصیه معاون اول رئیس جمهوری هفته گذشته معاون طب سنتی وزارت بهداشت را هم منصوب کردیم، استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha