سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزایش سهم مردم از پرداخت هزینه های سلامت را یکی از دغدغه های مسئولین دانست و اظهارداشت: باید تدبیری اندیشید که بخش بهداشت و درمان شامل افزایش قیمتها نشود.

دکتر مراد هاشم زهی در ارتباط با وضعیت قیمت دارو به مهر گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هیچ بحثی در ارتباط با موضوع قیمت دارو نداشته و آنچه از قول اعضای این کمیسیون رسانه ای می شود، درست نیست.

وی با بیان این مطلب که افزایش قیمت در خیلی از کالاها متصور است، افزود: ما باید تدبیری بیاندیشیم که بخش بهداشت و درمان شامل این افزایش قیمتها نشود.

هاشم زهی با اشاره به راهکارهایی که نمایندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت خدمات درمانی به دولت ارائه می دهند، گفت: نگرانی ما همواره این است که سهم مردم از پرداخت هزینه های درمان و دارو نه تنها افزایش نیابد بلکه کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم تخصیص بودجه و اعتبارات کافی برای کاهش سهم مردم از پرداخت هزینه های سلامت، افزود: همواره برنامه های خوبی در این حوزه ارائه می شود اما در عمل می بینیم که اعتبارات لازم به این بخش اختصاص نمی یابد و اگر هم بودجه ای داده می شود، تبلیغاتی است.

هاشم زهی با اشاره به حذف مرجع برای واردات دارو، گفت: معنای این کار این است که شاهد افزایش حداقل قیمت دارو خواهیم بود و باید تدبیری کنیم.

وی با انتقاد از نحوه تنظیم بودجه در بخش بهداشت و درمان، افزود: متاسفانه وقتی لایحه بودجه می آید، نمایندگان مجلس نمی توانند کار زیادی انجام دهند و نهایتا تغییرات خیلی جزئی در بودجه انجام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اشکال اساسی در بودجه ریزی است که ضروریات را مدنظر قرار نمی دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha