سلامت نیوز : محمد تمیمی صبح امروز در جمع پرسنل آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج اظهار کرد: تلاش در راستای کنترل کیفیت محصولات تولیدی استان و حفظ و ارتقای سلامت مردم از مهم‌ترین وظایف آزمایشگاه کنترل کیفیت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه کار در آزمایشگاه نیازمند جدیت، پیگیری، دقت و حساسیت مضاعفی است، خاطرنشان کرد: پرسنل این اداره در سال گذشته با وجود مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و فشار کاری در راستای انجام وظایف و پاسخگویی به نیازهای استان به بهترین شکل ممکن اقدام کرده‌اند.

به گفته این مسئول، در سال گذشته 11 هزار و 524 مورد آزمون شیمیایی نیز از نمونه‌های ارسالی محصولات و مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی به آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی و بهداشتی این معاونت در استان صورت گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: انجام بیش از 9 هزار آزمون میکروبی از نمونه‌های ارسالی و 2 هزار و 990 نمونه از محصولات خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته توسط این معاونت بوده است.

تمیمی تصریح کرد: نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه کنترل کیفیت غذا و داروی دانشگاه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 517 مورد افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، 308 مورد از کل نمونه‌های ارسال شده به آزمایشگاه کنترل کیفیت مربوط به اداره نظارت بر آزمایشگاه این معاونت بوده است.

تمیمی خاطرنشان کرد: مابقی نمونه‌های ارسالی نیز مربوط به معاونت بهداشتی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه 22 نفر از مسئولان فنی و آزمایشگاه واحدهای تولیدی استان در سال گذشته به همت این معاونت آموزش‌های لازم را در زمینه کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فرا گرفته‌اند، گفت: 55 مورد بازدید نیز توسط بازرسان آزمایشگاه این معاونت از آزمایشگاه‌های کارخانجات تولیدی مواد غذایی و بهداشتی استان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha