سلامت نیوز : مجری طرح پایلوت غربالگری فشارخون در اصفهان گفت: استقبال مردم از طرح آزمایشی غربالگری قد،وزن و فشار خون در اصفهان بی نظیر بود و اکنون ادامه چنین طرحهایی یکی از خواسته ها و تقاضاهای مردم شده است.

فریبا طالقانی در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: ناكافی بودن زمان برای اجرای كامل طرح، كمبود نیروی انسانی و تجهیزات، برخی ناهماهنگی‌های برون‌بخشی، نبود مركزی برای دپوی لوازم و تجهیزات برای جبران كمبودها در موارد ضروری، نبودن حداقل وسایل برای استراحت و آرامش‌بخشی به مراجعه‌كنندگان(از شرایط گرفتن فشارخون صحیح) همگی از مشكلات اجرای آزمایشی این طرح در اصفهان بود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از اجرای این طرح، افزود: دانشجویان نیز بسیار فعال، پرانرژی و مثبت مشاركت می‌كردند و پس از پایان طرح خواهان استمرار چنین برنامه‌هایی بودند.

مجری طرح پایلوت غربالگری فشارخون در اصفهان با بیان اینكه برای اجرای این طرح از 11 مركز بهداشت موجود از 3 مركز بهداشت استفاده شد، ادامه داد: پایگاه‌های سیاری نیز به‌صورت برپایی چادر ویژه‌ تاكسیرانها و... وجود داشت و در فراخوان اولیه برخی ادارات از جمله آموزش و پرورش، ادراه راه، زندان‌ها، سازمان آب منطقه و ناوگان تاكسیرانی متقاضی كنترل فشارخون بودند.

طالقانی با بیان اینكه در این طرح از دانشجویان ترم 7 و 8 و یك روز از دانشجویان ترم 6 استفاده شد، یادآور شد: ما نمی‌توانستیم برای اجرای این طرح كل دانشكده و كارورزی‌ها را تعطیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha