شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 72434
سلامت نیوز :قاسم مستقیم، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان از 15 خرداد شروع و تا 15 تیر ادامه دارد، ‌اظهار کرد: طرح سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از خرداد شروع شده و تا 15 تیر برای سنجش سلامت جسمانی و ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی فرصت وجود دارد. وی عنوان کرد: مدارس در طول هفته یعنی از روز شنبه تا چهارشنبه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دایر هستند که برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های میانی نیازی به حضور والدین نیست و ثبت‌نام آنها توسط مدرسه انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ مستقیم ادامه داد: تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه و هنرستان تا 15 تیرماه باید در مدارس ثبت‌نام شوند و مدارس موظفند نتایج را تا خردادماه اعلام کنند. همچنین تیم‌های بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس روند ثبت‌نام دانش‌آموزان را بررسی می‌کنند و هیچ مدرسه‌ از مدارس دولتی اجازه دریافت وجه به جز هزینه بیمه و کتاب را ندارند. الهه حسن‌پور رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش تهران، با اشاره به آغاز سنجش تحصیلی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از اول خرداد آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی افزود: در طرح سنجش سلامت نوآموزان‌وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان مدارس استثنایی با یکدیگر همراهی می‌کنند تا شناسنامه سلامت دانش‌آموزان تکمیل شود. رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در شناسنامه سلامت نوآموزان ورود به دبستان قد، وزن، فشارخون، بهداشت دهان و دندان،‌پوست و مو و هوش و استعداد تحصیلی دانش‌آموزان بررسی می‌شود، گفت: پزشک عمومی باید دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان را معاینه کرده، اطلاعات در شناسنامه سلامت دانش‌آموز درج شود و دانش‌آموزی که شناسنامه سلامت او مهر تأیید دریافت کند، می‌تواند در مدارس عادی تحصیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha