سلامت نیوز : مسائلی که زلزله زدگان بوشهر با آن‌ها مواجهند در حال رسیدگی است با این حال نکته‌ای که وجود دارد این است که در هوای بوشهر چادر به تنهایی برای ایجاد دمای مطلوب زلزله زدگان کفایت نمی‌کند و با آفتاب داغ و رطوبت آن منطقه باید از وسیله‌های خنک کننده استفاده کرد. در زمینه فراهم کردن این وسیله‌ها، صحبت‌هایی شده است که هنوز به مرحله عمل نرسیده و اقدامی دراین باره صورت نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ اگرچه کیفیت چادرها مطلوب است و چادرهای هلال احمر معمولا برای این دست حوادث است با این حال امکانات خنک کنندگی ندارند. چند روزی است که در مناطق زلزله زده نبوده‌ام و در جریان پیشرفت کارها از نزدیک نیستم. اما در رابطه با غذایی که باید برای آنها تامین می‌شد، از ابتدا قرار بر این بود که یک هفته اول روزانه غذای گرم در سه وعده بین زلزله‌زدگان توزیع شود و از آن به بعد مواد اولیه در اختیارشان قرار بگیرد تا خودشان به تهیه غذا بپردازند که در واقع برگرداندن آنها به حالت طبیعی زندگی است هرچند که تاکنون وضعیت سکونت آنها به حالت طبیعی بازنگشته است.

همچنین کمبود وسایل بهداشتی از مشکلات اساسی مردم آن منطقه است که متأسفانه بهبود نیافته و آنها در حمام کردن دچار مشکلاتی هستند که باید رسیدگی شود. با این حال می‌توان گفت که مسئولان همکاری لازم را دارند و ساماندهی کار برای آغاز عملیات اولیه به خوبی پیش رفته و زلزله زدگان نیز تا آن جا که من اطلاع دارم از این رسیدگی‌ها راضی‌اند. امکانات و مواد غذایی به آنها به میزان مناسب داده می‌شود. از دیگر مسائلی که در این منطقه مورد توجه است بحث آواربرداری است، با این که برخی آن را کند ارزیابی کرده‌اند، به نسبت با سرعت خوبی پیش می‌رود واین پیشرفت کار با توجه به مکان‌ها صورت می‌گیرد. البته برخی قسمت‌ها با نظر بنیاد مسکن قرار نیست دراین مرحله آواربرداری شود. آن مناطق باید زمان ساخت مجدد خانه‌ها آواربرداری شوند تا حدود املاک اشخاص مشخص شود و باعث ابهام در مرز بین خانه‌های مسکونی نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha