عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت فرانشیز در برنامه پزشک خانواده گفت: متأسفانه دریافت فرانشیز در برنامه پزشک خانواده با برنامه‌ های قبلی مسئولان حوزه سلامت و برنامه پنجم توسعه تناقض دارد چرا که طبق برنامه ‌ریزی قبلی وزارت بهداشت قرار بود که بیماران در سطح یک رایگان درمان شوند، از این رو دریافت فرانشیز از بیماران هیچ جایگاهی ندارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت فرانشیز در برنامه پزشک خانواده گفت: متأسفانه دریافت فرانشیز در برنامه پزشک خانواده با برنامه‌ های قبلی مسئولان حوزه سلامت و برنامه پنجم توسعه تناقض دارد چرا که طبق برنامه ‌ریزی قبلی وزارت بهداشت قرار بود که بیماران در سطح یک رایگان درمان شوند، از این رو دریافت فرانشیز از بیماران هیچ جایگاهی ندارد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت ‌وگو با پانا، با اشاره به دریافت فرانشیز در برنامه پزشک خانواده گفت: اظهارات رئیس جدید برنامه پزشک خانواده مبنی ‌بر دریافت فرانشیز ۱۰ درصدی از سطح یک و فرانشیز ۳۰ درصدی در سطح دو از بیماران اهداف طرح پزشک خانواده را به زیر سوال می‌برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه دریافت فرانشیز از سطح یک و دو پزشک خانواده با برنامه‌ های قبلی مسئولان حوزه سلامت و برنامه پنجم توسعه تناقض دارد چرا که طبق برنامه ‌ریزی قبلی وزارت بهداشت قرار بود که بیماران در سطح یک رایگان درمان شوند، از این رو دریافت فرانشیز از بیماران هیچ جایگاهی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به نبود زیرساخت‌ های اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد: با توجه به مشکلات کمبود اعتبارات وزارت بهداشت اجرای برنامه جدید پزشک خانواده هم دور از انتظار است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر بهداشت درباره اجرای طرح پزشک خانواده در تهران تا ماه آینده نیز گفت: بعید می دانم این طرح به زودی در تهران اجرا شود. اجرای سلیقه ‌ای طرح پزشک خانواده در استان ‌های مختلف به حوزه سلامت کشور آسیب وارد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha