سلامت نیوز: پزشکان به افرادی که بیمار بستری در خانه دارند توصیه می‌کنند تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از بروز بیماری های ناخواسته علاوه بربیماری اصلی فرد بیمار شوند و همین طور از بروز مشکلات بیشتر برای خودشان جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ بیماران بستری کم توان حرکتی ندارند اغلب پس از گذشت مدتی دچار مشکل زخم بستر می شوند. همراهان و افرادی که از بیمار مراقبت می کنند بایستی به دقت مواظب بروز این مشکل باشند و نگذارند که زخم بستر در فرد بستری پیشرفت نماید زیرا به تدریج این زخم بستر نواحی بزرگتری را در بر میگیرد و حتی می تواند تا استخوان فرد برسد که نیاز به جراحی های ترمیمی دارد و باعث ایجاد مشکلات عدیده برای فرد می شود.

گفتنی است: پزشکان توصیه می کنند تا با تغییر موقعیت فرد بستری در فاصله های کوتاه و جلوگیری از ایجاد فشار بر روی یک ناحیه از بدن به صورت مدام مانع از تشکیل زخم بستر گردند.

بررسی ها نشان می دهند انواع درمان ها و کرم ها و چسب ها برای مقابله با زخم بستر وجود دارد که البته افراد می بایست با رعایت کامل بهداشت چه برای خود و چه فرد بیمار به صورت مداوم نسبت به ضد عفونی کردن و تعویض کرم ها و چسب ها و تمییز نمودن ناحیه آسیب دیده اقدام کنند تا جلوی پیشرفت زخم بستر را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha