یک متخصص قلب عنوان کرد: بهترین روش جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، اصلاح شیوه‌های زندگی است.

دکتر حمیرا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به تغییرات صورت گرفته بر نحوه زندگی مردم افزود: امروزه شاهد ابتلاء تعداد بیشتری از افراد به بیماری‌های قلبی و نیز پایین آمدن سن ابتلا به این بیماری‌ها هستیم.

وی بیماری‌های قندی، دیابت و فشار خون را از عوامل عمده در ابتلا به بیماری‌های قلبی دانست و تصریح کرد: عوامل دیگری همچون عدم تحرک کافی و پشت میز نشینی‌های طولانی و رژیم‌های غذایی حاوی مواد چرب و نمک زیاد نیز می‌توانند زمینه‌ساز این بیماری باشند.

وی با تاکید بر مضر بودن سیگار گفت: سیگار کشیدن از جنبه‌های گوناگونی بر روی قلب اثر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال، کشیدن سیگار منجر به تجمع پلاکت‌ها و در نتیجه ایجاد لخته در خون می‌شود، علاوه بر آن بر روی انقباضات قلب نیز اثر گذاشته و میزان خون رسانی به اندام را کاهش می‌دهد.

دکتر جعفری، استرس و اضطراب را عامل دیگر بروز مشکلات قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: وارد شدن فشار روحی و استرس بر افراد، رابطه مستقیم با عملکرد قلب دارد به همین دلیل، احتمال ابتلا افراد به این بیماری، چه از لحاظ شخصیتی و چه به دلایل مسائل اجتماعی و کاری كه در معرض استرس هستند، بالاتر است.

این متخصص قلب در پایان توصیه کرد: افراد مستعد این بیماری، می‌توانند با کنترل منظم میزان قند، فشار و چربی خونشان و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، انجام حرکات ورزشی، پیاده‌روی، کم‌کردن میزان نمک غذا، نکشیدن سیگار، دوری از تنش‌های عصبی و استفاده از روش‌های مهار استرس و در نهایت بهبود در نحوه زندگی، تا حد بسیار مطلوبی از ابتلا به این بیماری جلوگیری كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha