سلامت نیوز : مهناز صاحب‌جمعی در نشست خبری پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: موضوع اصلی کنگره پنجاه‌وسوم ، چالش‌های تشخیص در دندانپزشکی است که طرح این موضوع به دنبال سوالاتی بوده که دندانپزشکان با آن مواجه اند و از سویی دیگر این مسئله، موضوعی است که در بین تمام رشته‌های دندانپزشکی عمومیت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ صاحب‌جمعی در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه منظور از چالش‌های تشخیص در دندانپزشکی چیست، گفت: منظور از چالش‌های تشخیص در دندانپزشکی اختلاف‌نظرهایی است که دندانپزشکان برای رسیدن و تشخیص مشکل اصلی بیمار با آن مواجه‌اند و در مورد بیماری نظرهای مختلفی ارائه می‌دهند که می‌بایست در نهایت به یک جمع‌بندی واحد برسند و برای درمان اقدام کنند.

رئیس پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: اگر دندانپزشکان در نهایت به نظر واحد نرسند دندانپزشکی که مسئول درمان است با توجه به روند تشخیص بیماری در درجه اول و تعامل با بیمار در درجه دوم و معاینات بالینی، پاراکلینیکی و دستورات رادیوگرافی و آزمایشهای خونی می‌تواند به تشخیص قطعی برسد.

رئیس پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر درصد شکایات مردمی از دندانپزشکان گفت: ما در دندانپزشکی درصد ویژه‌ای نداریم البته به طور مسلم در رشته‌های مختلف دندانپزشکی شکایات می‌تواند متفاوت باشد.

صاحب‌جمعی تفاوت در استفاده از تکنیک و تجهیزات جدید، عدم همکاری بیمار و کوتاهی پزشک را از جمله موارد مهم شکایات احتمالی در این رشته دانست.

رئیس پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: دندانپزشک فقط پزشک دندان نیست بلکه پزشک دهان است و با تمام بافت‌های درون دهان و مشکلات آن سر و کار دارد حتی با مشکلاتی که علائم بالینی نیز ندارند.

در ادامه این نشست خبری عباس دلورانی، دبیر اجرایی کنگره گفت: کنگره دندانپزشکی قدیمی‌ترنی کنگره است که اکثر دندانپزشکان برای استفاده از مباحث علمی و شرکت در نمایشگاه‌های جنبی در آن شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران مهمترین ویژگی کنگره پنجاه‌وسوم را در وسعت، تعداد دندانپزشکان و شرکت‌های مرتبط دانست و گفت: 340 غرفه و 200 شرکت در فضایی به وسعت 8 هزار متر در این کنگره حضور دارند.

دلورانی مهمترین بحث کنگره پنجاه‌وسوم را تم علمی کنگره دانست و گفت: مسئله اصلی تمام رشته‌های دندانپزشکی تشخیص است چرا که 50 درصد درمان را تشخیص انجام می‌دهد.

دبیر اجرایی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: ما در این کنگره می‌خواهیم به این چالش‌ها برسیم و اگر اختلاف‌نظری در کار دندانپزشکان است در همین کنگره آنها را شناسایی کنیم.

دلورانی محل کنگره پنجاه‌وسوم را در سالن برج میلاد تهران و از 23 تا 27 اردیبهشت جاری دانست و گفت: 12 کمیته تحت نظر گروه اجرایی با نظم و ترتیب ویژه، مسئولیت برپایی کنگره را به عهده گرفته اند. 

در ادامه این نشست خبری، آرش منصوریان، دبیر علمی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: کنگره پنجاه و سوم دندانپزشکی براساس چالش‌های تشخیص در دندانپزشکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از فراخوان مقاله حدود 450 تا 500 مقاله وارد دبیرخانه شد که 100 نفر از اساتید دندانپزشکی کشور این مقالات را براساس تم کنگره امسال ارزیابی کرده اند.

منصوریان افزود: در سالن اصلی کنگره 20 استاد دندانپزشکی سخنرانی خواهند کرد و حدود 50 مدیر پنل نیز در طی 4 روز در سالن اصلی میز گرد برگزار خواهند کرد.

دبیر علمی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم کنگره امسال چالش‌برانگیز باشد حتی در سخنرانی‌ها نیز این برنامه‌ریزی را کرده‌ایم که 20 تا 25 دقیقه برای پرسش و پاسخ و بحث و گفت‌وگو اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: 10 پنل در کنگره امسال بر اساس نیازسنجی دندانپزشکان در نظر گرفته شده و 90 درصد مقالات انتخاب شده نیز از مقالات هیئت علمی دانشگاه‌هاست.

دبیر علمی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: پنل بیماران مبتلا به ایدز یکی از پنل‌های مطرح کنگره امسال است که از دکتر محرز دعوت کرده‌ایم تا نحوه برخورد با یک بیمار مبتلا به ایدز را که یکی از مشکل‌ترین مسائلی است که دندانپزشکان با آن مواجهند بررسی کند و همچنین نحوه کنترل عفونت در بیماری ایدز نیز به دندانپزشکان آموزش داده ‌شود.

دبیر علمی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران ادامه داد: پنل بیماری‌های سیستمیک، پنل چالش‌های بالا رفتن قیمت ارز در دندانپزشکی، پنل طب سنتی و استفاده از گیاهان سنتی از دیگر پنل‌های ارائه شده در این کنگره است.

منصوریان افزود: 150 سخنران اصلی، 110 مدیر پنل، 80 پوستر و 100 تا 110 مقاله پذیرفته شده در این کنگره ارائه خواهند شد.

دبیر علمی پنجاه‌وسومین کنگره بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران، آموزش دور میز را از دیگر برنامه‌های این کنگره دانست و گفت: قرار است 30 استاد کشور کار عملی را بر روی میز انجام دهند همچنین فیلم لایو کار عملی نیز پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha