سلامت نیوز : رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به بلاتکلیفی انترن‌ها برای حضور در بیمارستان‌های آموزشی، گفت: امروز جلسه‌ای در این زمینه با مسوولان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشگاه برگزار می‌شود تا انتزاع انترن‌ها در بیمارستان‌های آموزشی با روند هر چه آرامتر انجام شود.

دکتر شاه حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه با ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران هیچ ادغامی در بیمارستان‌های آموزشی صورت نگرفته بود، اظهارکرد: اعضای هیات علمی در بیمارستان‌های قبلی خود مستقر هستند و لزومی به تغییر در این بیمارستان‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان فلوشیپ‌ و رزیدنتی توسط بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند و با انتزاع دانشگاه‌ها مشکلی برای این دو گروه ایجاد نمی‌شود، اظهارکرد: تنها جا به جایی انترن‌ها مطرح است که این مسئله نیز قابل حل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص علت اعتراض انترن‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و عدم حضور این دانشجویان در بیمارستان‌های آموزشی، گفت: تعداد این افراد زیاد نیست، البته ما از روز گذشته با نماینده‌های دانشجویان جلساتی برگزار کرده‌ایم و به توافقاتی رسیده‌ایم و به طور کلی مشکلی در حوزه بیمارستان‌های آموزشی وجود ندارد.

دلایل اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران

شاه حسینی با بیان اینکه اعتراض انترن‌ها در خصوص تفاوت در محتوای آموزشی نیست، گفت: یکی از علل اعتراض این دانشجویان تغییر ساعت‌های کشیک و افزایش و کاهش آن در بیمارستان‌های آموزشی مختلف است که مقداری نیز با هیجانات دانشجویان همراه است و در این خصوص تعداد محدودی اعتراض می‌کنند که این مسئله مهمی نیست و طبیعی است.

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با حضور نمایندگان دانشجویان در روز گذشته، اظهارکرد: امروز نیز جلسه‌ای با حضور معاونان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکی این دانشگاه در دانشگاه ایران برگزار می‌شود.

فعالیت انترن‌ها در بیمارستان‌های آموزشی مربوط به دانشگاه خود

وی افزود: تصمیمی مبنی بر اینکه فعلا انترن‌ها در بیمارستان‌های آموزشی مربوط به دانشگاه خود فعالیت کنند، اتخاذ شده است که البته این تصمیم هنوز خام است و باید با رعایت ضوابط، این انتزاع به آهستگی انجام شود و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

شاه حسینی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران بازوهای علمی کشور هستند، تصریح کرد: قصد آنها نه تنها آبادی یک دانشگاه بلکه آبادی کل ایران و خدمت به مناطق محروم است و دانشجویان نیروهای توانمندی هستند که در این زمینه موثرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه آرامش داشته باشند فضا و مشکلات را در آرامش حل کنند فضای بهتری ایجاد می‌شود، اما حقیقتا مشکل خاصی در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha