چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 73258

سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پزشکی به تشریح اولویت‌های پیش روی سازمان نظام پزشکی در سال پیش رو پرداخت و تدوین نقشه راه نظام پزشکی، ترویج اخلاق پزشکی، پیگیری تحقق تعرفه‌های واقعی درمان و ایجاد یک همگرایی فعال در میان نهادهای صنفی پزشکی را به عنوان مهمترین برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: با توجه به اینکه در برهه اخیر مجموعه تلاش منتخبین نظام پزشکی در سراسر کشور به ایجاد یک نگرش نوین در مسائل صنفی و تقویت جایگاه نظام پزشکی در نظام سلامت معطوف شده است، بنابراین تدوین یک نقشه راه برای چهار سال آینده مهم‌ترین اولویت این نهاد صنفی خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت ارزنده‌ای در شورای عالی سازمان نظام پزشکی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد. به طور قطع تدوین این نقشه راه، با نگاه به آینده برنامه راهبردی سازمان نظام پزشکی و با توجه به مقتضیات جدید نظام سلامت انجام خواهد شد.

به گفته زالی، همچنین تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف به منظور آگاهی از این موضوع که سازمان نظام پزشکی برخاسته از آحاد جامعه پزشکی است و فرصت مغتنمی برای نظام سلامت خواهد بود، ضروری به نظر می‌رسد و از دیگر اولویت‌های این سازمان است.

رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه این روزها ندای همدلی از سازمان نظام پزشکی شنیده می‌شود، گفت: درصدد ایجاد شرایطی هستیم که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های جامعه پزشکی برای نیل به اهداف تعیین شده بهره مند شویم.

وی بر ضرورت ایجاد یک همگرایی میان نهادهای صنفی فعال تاکید کرد و گفت: ایجاد این هم‌افزایی و انسجام صنفی، جامعه پزشکی را در رسیدن به مطالباتش یاری خواهد داد.

زالی به فرهنگ سازی برای گسترش و ترویج اخلاق پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: پزشکان ما همواره مزین به اخلاق بوده‌اند، با این حال بازیابی جایگاه و ارتقای شان پزشکان از جمله دیگر اهداف اساسی این نهاد صنفی است.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز بحث تعرفه‌های درمانی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: رشد هزینه‌ها، اختلال جدی در اقتصاد درمان در بخش‌های مختلف از مطب گرفته تا بیمارستان‌ها به دنبال داشته است، به گونه‌ای که زنجیره‌ ارائه‌دهنده خدمات با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: مسلما تعرفه‌ها در جبران خدمات پزشکی نقش موثری بازی می‌کنند و می‌توانند رشد غیرمتعارف هزینه‌ها را مهار کنند. به همین خاطر ضرورت وضع تعرفه‌ های واقعی بیش از پیش احساس می‌شود و اگر مورد توجه قرار نگیرد منجر به بروز آسیب‌های جدی خواهد شد.

زالی با بیان اینکه به نظر می‌رسد جامعه پزشکی ایثارگرانه علیرغم تمام سختی‌ها تلاش می‌کند باری به دوش مردم تحمیل نشود، گفت: اما این امر به این مفهوم نیست که حقوق واقعی جامعه پزشکی استیفا نشود که آن هم رسیدن به قیمت واقعی و تمام شده خدمات و تحقق یک تعرفه مطلوب و واقعی است که به شدت پیگیر تحقق آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha