چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
سلامت نیوز : زیر سقفی مشترك هستند و با تیك‌تیك یك ساعت گذر زمان و عمر برایشان یادآور می‌شود اما دل‌هایشان از زمین تا آسمان با هم فاصله دارد؛ فاصله‌ای كه شاید نجومی خواندن آن چندان اغراق‌آمیز نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ شاید سونامی، شاید هم زلزله چند ده ریشتری در قلب‌هایشان رخ داده كه این‌گونه از هم جدا شده‌اند و عصر یخبندانی را در روابط‌شان تجربه می‌كنند؛ روابطی كه در ابتدا حال و هوایی استوایی داشت و امروز هیچ رنگ و رویی از آن در خود نمی‌بینند.

نام روابط‌شان را «طلاق عاطفی» گذاشته‌اند طلاقی كه در هیچ گوشه‌ای از دنیا جز قلب‌هایشان ثبت نمی‌شود تا به عبارتی برای دل خانواده، مفاهیم موجود در جامعه و هزار مورد دیگر «سوختن و ساختن» را جایگزین «مهر حلال و جان آزاد» كنند.

متاسفانه در جامعه‌ای كه پشتوانه‌های آن روابط خانوادگی است این روز‌ها آمارهای جدایی عاطفی هر روز رنگ و لعابی جدید‌تر به خود می‌گیرند و خانواده‌ها در گسل‌های خود ساخته بیش از پیش فرو می‌روند تا رد پای تكنولوژی و همبستگی آن با فقر عاطفی بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.
نبود وابستگی به اصول خانوادگی، خیانت، به دنبال عاطفه گشتن در بیرون از خانواده و در نهایت شكل‌گیری روابط پنهانی از مهم‌ترین پیامدهای از بین رفتن نقطه‌چین‌های عاطفی در بین خانواده‌هاست.

اما چرا و چگونه وضعیت در این بخش چنان بغرنج شده و ریشه‌های آن را باید در كجا جست‌و‌جو كرد؟
نبود شناخت صحیح از علل وجودی تشكیل خانواده در بین زوجین، تكثر افكار و عقاید قبل و بعد از ازدواج و نبود تطابق این افكار بین زن و مرد، كم‌رنگ شدن صحبت در محیط خانواده و پناه بردن به ابزارهای تكنولوژیك، وابستگی خانواده‌ها به ماهواره و تاثیرپذیری از نوع روابطی كه در آن به مخاطب القا می‌شود همه و همه از مهم‌ترین علل ظهور و بروز این غده سرطانی است كه هر روز بسیاری از كار‌شناسان نسبت به آن موضع‌گیری كرده و می‌كنند؛ در حالی كه هیچ گوش شنوا و دست شفا بخشی برای آن وجود ندارد.

یقیناً بی‌توجهی به این موضوع بنیادین و حركت روز افزون بر مدار فقر عاطفی آینده‌ای ناخوشایند را برای جامعه‌ای به وسعت ایران فراهم خواهد آورد. خانواده‌ها باید به این نكته توجه داشته باشند محبت گم شده را نمی‌توان در محیط بیرون یافت چرا كه محبت خارج از چارچوب نه تنها آرامش روحی با خود به همراه نمی‌آورد بلكه ویرانی روح را رقم خواهد زد و انسان را به پوچی خود ساخته می‌سپارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha