شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 73417
سلامت نیوز : شناخت انواع مزاج ها، بحثی جالب و کاربردی است که به مرور به توضیح آن می پردازیم.مزاج سنی؛ هر سنی دارای مزاجی است. از تولد تا ۱۵سال سن دم، از ۱۵ تا ۳۵ سال سن صفرا و از ۳۵ تا ۶۰ سال سن سودا و بعد از آن (۶۰سال بعد) سن بلغم است.مزاج کودک در سن رشد گرم و مرطوب است زیرا گرمی و رطوبت برای رشد لازم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به تدریج که کودک رشد می کند این رطوبت غریزی مصرف شده گرمی و خشکی در سن جوانی غلبه می کند. این سن، سن هیجان، شور، نشاط، انرژی، فعالیت، کار و تلاش است و اتفاقات مهم زندگی مانند تحصیل، ازدواج، انتخاب شغل و ... در این دوره روی می دهد.با افزایش سن، این حرارت غریزی تحلیل می رود و بدن سردتر می شود؛ سن سودا زمان سردی و خشکی است.این سن، زمان تکامل عقل و تدبیر است.

انسان دوراندیش و عاقبت نگر می شود. برای تربیت فرزندان خود و تاثیرگذاری در اجتماع، انتخاب های دقیق تری انجام می دهد.بعد از ۶۰سالگی رطوبت خارجی غالب می شود و بدن سردتر می شود. انسان چرت می زند و سست و بی حال می شود، فراموشی به سراغ او می آید و آنچه آموخته است از یاد می برد.این سردی و تری آن قدر زیاد می شود تا شمع وجود را خاموش کند و مرگ به سراغ انسان بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha