پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 73842
سلامت نیوز : روزهای سالم پایتخت تمام شد، تهران از شرایط سالم عبور كرد و ریز ذرات هوا به شرایط حساس رسید. در پنجاه و ششمین روز از سال 92 و با وجود باران‌های مداوم در شب و روز اخیر باز هم تهرانی‌ها از شر گرد و خاك در امان نیستند، گرد و خاكی كه از نیمه غربی و جنوبی كشور می‌آید و مدت‌های مدید است كه غرب نشینان را به سرفه انداخته است. هفته گذشته بود كه به دلیل هجوم ریزگرد‌ها در بوشهر، پروازهای فرودگاه این شهر لغو شد ریزگردهای عربی كه بیشتر از عراق وارد كشور می‌شوند شهروندان غرب و جنوب غرب نشین كشور را فرسوده كرده است، 13 استان كشور تحت تاثیراین ریزذراتند، آنقدر كه ریزگردها به تهران هم رسیدند و حالا كه پایتخت هم خاكستری می‌شود، مسوولان بیشتر به این جریان توجه می‌كنند؛ تابوده چنین بوده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ اما عضو فراكسیون محیط زیست معتقد است همه 25 استان كشور با این مساله درگیرند و تنها به استان‌های جنوبی و غربی محدود نمی‌شود، پیرموذن پیش از این، از اعتبار 15 میلیاردی كه سازمان محیط زیست برای احیای تالاب‌ها درنظر گرفته بود سخن گفت و همچنین از اختصاص ردیف بودجه‌یی مستقل برای پدیده گرد و غبار توسط فراكسیون. نمودارهای مركز كنترل كیفیت هوای تهران خبر از افزایش ریزگردها از 86 به 110 می‌دهد، عددی كه عبور از شرایط سالم و ورود به شرایط حساس را خبر می‌دهد. این مركز همچنین از ناسالم بودن هوا در ایستگاه‌های پارك شكوفه، شهرداری منطقه 15 و شهرك چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون خبر می‌دهد.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن از جمله علائم شرایط حساس است كه این مركز با توصیه به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و كودكان آنها را از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز بر حذر می‌دارد. دیروز سومین روز هوای ناسالم برای تهران بود، 28 و 31 فروردین هم هوای شهر از سلامت برخوردار نبود. مناطقی از تهران هستند كه از شرایط حساس هم گذشته‌اند و به ناسالم رسیده‌اند. مناطقی از جمله شهرداری منطقه 15، شهرك چشمه منطقه 22، پارك شكوفه منطقه 14، پاسداران منطقه 3، سوهانك و دانشگاه علم و‌صنعت منطقه 4 و امیرآباد در منطقه 6 از مناطق آلوده شهر به شمار می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha