عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، از امکان شکایت مردم بر علیه صاحبان اماکن عمومی که سیگار در آنجا دود می شود، خبر داد.

دکتر حسن آذری پور در گفتگو با مهر، به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل دخانیات اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون می تواند تا حدود زیادی مشکلات و موانع استعمال و فروش سیگار در اماکن عمومی را برطرف کند.

وی با اشاره به بندهای قانون جامع کنترل دخانیات، اظهار داشت: بر اساس یکی از بندهای این قانون، مسئولیت اجرای قانون در جلوگیری از استعمال دخانیات در مکانهایی همچون رستورانها و سفره خانه ها ، بر عهده صاحب مکان است.

عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، ادامه داد: چنانچه یک نفر نسبت به استعمال دخانیات در مکان عمومی معترض شد و صاحب آنجا اقدامی صورت نداد، آن فرد می تواند با پلیس 110 تماس بگیرد.

آذری پور از اعمال جریمه و لغو مجوز فعالیت برای امکان عمومی متخلف، در قانون جامع کنترل دخانیات خبر داد و گفت: بحث جریمه نقدی و لغو مجوز، با هم دیده شده و از این حیث مشکلی در برخورد با اماکن متخلف وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای قوانین در ابتدا همواره با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: مدت دو سال و نیم برای تدوین قانون جامع کنترل دخانیات وقت صرف کرده ایم و پیش بینی می کنیم اجرای آن با موفقیت همراه خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha