سلامت نیوز :  آرش نصرتی در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره سالانه پیشگیری از دیابت در محله‌ با بیان این مطلب تصریح کرد: طی ماه های اخیر حدود 35 میلیون یورو داروی دیابت به کشور وارد شده و بیماران دیابتی نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این عضو کمیته داوران نخستین جشنواره سالانه پیشگیری از دیابت تأکید کرد این جشنواره در ادامه حرکت اتوبوس دیابت در کشور و در راستای تلاش برای اطلاع رسانی بیشتر به جامعه در خصوص عوارض و دلایل ابتلای شهروندان به دیابت برگزار شده است.

نصرتی تصریح کرد: بیش از 316 هزار و 900 نفر از شهروندان با ارسال آثاری مانند فیلم کوتاه، شعر و داستان، تجربیاتشان در زمینه دیابت را به تصویر کشیده و در این جشنواره مشارکت کردند.

وی به تداوم برگزاری دوره‌های غربالگری دیابت و پیشگیری از عوارض ناشی از این بیماری اشاره کرد و گفت بیش از 15 هزار شهروند ایرانی از نظر دیابت غربالگری شده‌اند و آموزش های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و در صورت ابتلا، با راههای مقابله با پیشرفت این بیماری آشنا شده اند.

به گفته وی شهروندان ایرانی به علت کم تحرکی و علاقه مندی به غذاهای فوری ( فست فود) جزو کشورهای با بروز بالای ابتلا به دیابت در جهان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha