سلامت نیوز : مراسم سفر طولانی دوچرخه سواران ایرانی مروج اهدای خون روز گذشته در برج میلاد با حضور جمعی از مسئولان شهرداری و سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا توگه مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در این مراسم گفت: اهدای خون نشان دهنده نیات دگرخواهانه و عزم ملی برای مشارکت در حل مشکلات دیگران است.

وی افزود: این حرکت یک رفتار والا است و باید به دنبال الگوسازی و ترویج چنین حرکات خودجوش اجتماعی باشیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه شهرداری تهران که با نگاه "شهرسالم - انسان های سالم" مدت هاست در ترویج فرهنگ اهدای خون با سازمان انتقال خون همکاری می کنند، گفت: شهرداری چه از نظر بستر سازی برای تبلیغ اهدای خون در سطح شهر چه از نظر کمک های سازمانی از امر خدا پسندانه اهدای خون حمایت کرده است و این بار نیز چون همیشه حامی دوچرخه سواران مروج اهدای خون است.

دکتر توگه با اشاره به دهمین سالگرد روز جهانی اهدا کنندگان که در کشور فرانسه جشن گرفته می شود، گفت: امسال سومین سالی است که ما نیز با حرکتی نمادین به ترویج این فرهنگ جهانی کمک می کنیم و با اعزام دوچرخه سواران ایرانی به این حرکت می‌پیوندیم.

وی ضمن تشکر از حرکت خودجوش آقایان صلواتیان و سنامیری که قرار است از مجارستان تا فرانسه را رکاب بزنند، گفت: ترویج فرهنگ والای اهدای خون در کشور سبب شده است ایران در منطقه و جهان جایگاه ممتازی در زمینه انتقال خون پیدا کند.

کیفیت خون ایران در میان 5 کشور برتر جهان

وی افزود: هم اکنون کیفیت خون ایران در میان 5 کشور برتر جهان قرار دارد و از نظر رشد و کیفیت رتبه اول جهان را دارا هستیم.

دکتر توگه ادامه داد: در سال 2 میلیون و 600 هزار داوطلب اهدای خون و 2 میلیون اهدا کننده داریم و امروز از تمامی مردم خیر خواه که با فرهنگ ملی- مذهبی خود اوج همکاری را نشان داده اند تشکر می کنیم.

وی در پایان با تاکید بر شعار سال جاری که " هر اهدای خون، اهدای یک زندگی است" گفت: امیدواریم برای پیام رسانی با هدف همبستگی جهانی و اعتلای غرور آمیز پرچم سه رنگ ایران همچون همیشه موفق و سر افراز باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر گلمکانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز با اشاره به اهمیت سلامت در توسعه و ارتقای شهری گفت: هم اکنون کانون اهدا کنندگان شهر تهران با 14 هزار عضو برای مشارکت مردمی در امر اهدای خون تلاش می کند.

وی اولویت و نیاز کشور را سلامت خواند و افزود: همه ظرفیت ها در این زمینه باید فعال شود.

وی در پایان با اعلام این که اهدای خون هم بر سلامت جسمی و هم بر سلامت روحی انسان تاثیر دارد، ضمن تشکراز دوچرخه سواران برای این اقدام مهم انسا دوستانه گفت: امیدوارم پیام خیرخواهی و مهربانی مردم شهرمان را به سایر مردم جهان برسانید.

گفتنی است، علی اصغر صلواتیان و مصطفی سنامیری در سفر 22 روزه خود، مسیر کشورهای مجارستان، اسلواکی، اتریش، آلمان، سوییس و فرانسه را با شعار "اهدای خون، اهدای زندگی" رکاب خواهند زد و به جشن بزرگ تقدیر از اهداکنندگان خون در 14 ژوئن، مقارن با 24 خردادماه به سایرین در پاریس ملحق می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha