متاسفانه هزینه های درمان ناباروری در ایران، با توجه به اینکه تجهیزات و داروهای مورد نیاز آن می بایست از خارج تامین شود، بسیار بسیار سنگین است و بیمه های پایه نیز این خدمات را پوشش نمی دهند.

حداقل 3 میلیون هزینه درمان ناباروری در ایران/ فرار بیمه ها از پوشش خدمات
سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، هزینه های درمان ناباروری در کشورمان با توجه به تغییرات نرخ ارز، بسیار بسیار بالا دانست و گفت: حداقل هزینه برای درمان ناباروری، سه میلیون تومان است.

دکتر محمد ابراهیم پارسانژاد در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه هزینه های درمان ناباروری در ایران، با توجه به اینکه تجهیزات و داروهای مورد نیاز آن می بایست از خارج تامین شود، بسیار بسیار سنگین است و بیمه های پایه نیز این خدمات را پوشش نمی دهند.

وی با اشاره به تغییر نرخ ارز در کشور، افزود: اکثر تجهیزات، داروها و مواد مصرفی در امر درمان ناباروری در کشور، وارداتی است و همین مسئله باعث شده با توجه به روند رو به افزایش نرخ ارز در یک سال گذشته، شاهد افزایش قیمت داروها و تجهیزات مورد نیاز در امر درمان ناباروری در کشور باشیم.

پارسانژاد به یک نمونه از تجهیزات مصرفی در این بخش اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، قیچی آندوسکوپی که تا یک سال قبل 300 هزار تومان بود حالا به 3 تا 4 میلیون تومان رسیده است.

رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، با انتقاد از سازمانهای بیمه گر که از پوشش خدمات بیمه ای درمان ناباروری سر باز می زنند، افزود: متاسفانه بیمه های پایه این قبیل خدمات را پوشش نمی دهند و همین مسئله باعث شده تا هزینه های درمان ناباروری برای زوجین متقاضی فرزند، بسیار سنگین و تا حدودی غیرقابل تامین باشد.

وی از وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: میزان هزینه درمان ناباروری در کشورمان، بستگی به سیکل درمان دارد اما حداقل 3 میلیون تومان هزینه دارد که می تواند بیشتر هم باشد.

پارسانژاد با اشاره به فعالیت 6 مرکز درمان ناباروری در کشور، افزود: با این وضعیت برای هیچ مرکز درمان ناباروری صرف نمی کند با این دریافتها بتواند ارائه خدمت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha