چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 74387
سلامت نیوز : بر خلاف باور بعضی از افراد گرمای هوا و رطوبت در بعضی از مناطق گرمسیری با افزایش فشار خون و تغییرات نوسانی آن در بدن بیماران مرتبط نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن بیان این مطلب گفت: براساس آمارهای موجود بیماری فشار خون در مناطق گرمسیری نسبت به مناطق سردسیر شیوع بیشتری نداشته و این عامل بیرونی بر بیماران تاثیر مستقیم ندارد.

شاهرخ صالح پور در ادامه گفت: بیماران فشار خونی در روزهای گرم سال به ویژه در نواحی گرمسیری مانند شهرستان آبادان مصرف آب را افزایش داده و این مهم را به صورت فرهنگی مثبت در بین خود رواج دهند.

وی در همین مورد عنوان کرد: مصرف به اندازه آب و براساس نیاز بدن در روزهای گرم سال تغییرات دستگاه های داخلی بدن را کنترل کرد و در پیشگیری از افزایش فشار خون موثر است.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در مورد آمارهای موجود از افراد دارای فشار خون و کنترل این بیماری در کشور گفت: براساس آمارهای کشوری 20 درصد از افراد جامعه ایرانی به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 80 درصد از بیماران از بیماری خود اطلاعی نداشته و 10 درصد برای پیگیری بیماری و درمان خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان در همین رابطه عنوان کرد: 5 درصد از این بیماران بیماری خود را جدی تلقی کرد و به طور منظم به پزشک مراجعه می کنند.

وی در پایان گفت: انجام تحرک و حرکات منظم ورزشی، تغذیه سالم، عدم مصرف دخانیات و کنترل وزن از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha