كارشناس مسئول دبیرخانه كمیته كشوری مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با اعتقاد به این كه تصویب آیین نامه، سرعت اجرای قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات را افزایش می‌دهد، گفت: تصویب این آیین نامه، اجرای بهتر برخی از مفاد این قانون را امكان پذیر كرد.

خدیجه محصلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات از ابتدای ابلاغ از سوی رییس جمهور لازم الاجرا بوده است، در ادامه توضیح داد: اما برای برخی از مفاد آن به تدوین آیین نامه نیاز بود.

وی ادامه داد: در این آیین نامه كه به لحاظ اجرایی وضعیت را مشخص كرد، مباحثی چون ممنوعیت تبلیغات و یا ویژگی‌های تبلیغات، تعریف اماكن عمومی، وظایف و فعالیت ارگانهای مسئول پی‌گیری مفاد، توضیحاتی ارایه شده است.

كارشناس مسئول دبیرخانه كمیته كشوری مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت، با بیان این كه كلیه مفاد این قانون، نیازمند آیین نامه اجرایی نبود، گفت: از این رو ماده 13 این قانون توسط رییس ستاد به كلیه ارگانها جهت ممنوعیت استعمال دخانیات در نهادها ابلاغ شد.

وی با اشاره به پی‌گیری بازرسان بهداشتی در خصوص عدم عرضه و استعمال مواد دخانی در اماكن عمومی و مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و سایر ادارات و نهادها، در ادامه افزود: در اجرای كامل این قانون، فقط وزارت بهداشت مسئول نیست.

محصلی بر ضرورت مشاركت بیشتر سازمانها تاكید كرد و ادامه داد: نحوه پی‌گیری و میزان مجازاتها در قانون و آیین نامه مشخص شده است.

كارشناس مسئول دبیرخانه كمیته كشوری مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت، گفت: بر اساس ماده 13 قانون اصلاح مواد خوراكی و آشامیدنی به اماكن متخلف عرضه كننده دخانیات، پس از دریافت اخطار شفاهی و كتبی فرصت داده می‌شود تا نسبت به رفع آن اقدام كنند در غیر این صورت به پلمپ مغازه منجر می‌شود.

محصلی در پایان بر ضرورت هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و مراجع قضایی برای اجرای كامل قانون در شهرها تاكید كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha