رییس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداست از مشاهده ویروس کرونا در 5 کشور خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه ویروس کرونا که از حدود 6 ماه پیش در برخی از کشور‌‌ها مشاهده شده، وارد ایران نشده است.

گزارشی از ورود بیماری کرونا به کشور نداشتیم/مشاهده این بیماری در 5 کشور
سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداست از مشاهده ویروس کرونا در 5 کشور خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه ویروس کرونا که از حدود 6 ماه پیش در برخی از کشور‌‌ها مشاهده شده، وارد ایران نشده است.

محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه بیماری کرونا بیماری تنفسی است که از حدود 6 ماه پیش در برخی از کشور‌‌ها مشاهده شده است،گفت: بیماری کرونا شبیه به بیماری سالس است که از سال 2002-2003 در دنیا دیده شده است؛ به طوری که می‌توان گفت این بیماری در کشور‌های عربستان، قطر، عمارات متحده، اردن، انگلستان و فرانسه مشاهده شده است.

گویا با بیان این مطلب که عربستان صعودی بیشترین مبتلا به این بیماری را داشته است، افزود: علت مبتلا به این بیماری داشتن بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و سرطان است.رییس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تصریح کرد: کرونا بیماری تنفسی شدید است که درعلائم شدید‌تر منجر به مرگ می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که این بیماری واکسن و دارو خاصی ندارد، گفت: تنها راه پیشگیری از این بیماری رعایت آداب تنفسی و شستن دست‌ها است؛ چرا که بیماری کرونا علاوه بر دستگاه تنفسی، پرده قلب، کلیه، سیستم انعقاد را گرفتار می‌کند و باعث به‌وجود آمدن شوک می‌شود.

رییس مرکز مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 40 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و اکثریت کسانی بوده‌اند که دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند که متاسفانه 20 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر بیماری کرونا وارد ایران نشده و ایران دارای امکانات و تجهیزات کامل برای پیشگیری از این بیماری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha