سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه با بیان این که احتمال مسمومیت در صورت مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین وجود دارد، اظهار داشت: ویتامین‌های محلول در چربی موجود در این مکمل‌ها در بافت‌های بدن باقی می‌ماند و علاوه بر مسمومیت، ممکن است به ریزش مو، کاهش وزن، مشکلات پوستی و غیره منتهی شود.

علی اشرف رشیدی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: مصرف خودسرانه مکمل‌های مولتی ویتامین مطلقاً توصیه نمی‌شود زیرا با رعایت اصول هرم غذایی، نیازی به مصرف مولتی ‌ویتامین‌ها باقی نخواهد ماند.

به گفته این کارشناس تغذیه، ویتامین‌های محلول در چربی و آب با رعایت اصول هرم غذایی به اندازه کافی به بافت‌های بدن می‌رسد و مصرف خودسرانه مکمل‌های مولتی ویتامین تنها هزینه بیشتر برای مصرف‌ کننده به دنبال دارد.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: متاسفانه هم‌ اکنون انواع مولتی ویتامین‌ها به‌ وفور در جامعه یافت می‌شود، به طور مثال به بهانه سودمند بودن ویتامین E افراد مختلف به مصرف آن مبادرت می‌ورزند در حالی‌ که نیاز خود به این ویتامین را با خوردن دو عدد گردو در روز و دو وعده ماهی در هفته می‌توانند تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف مولتی ویتامین‌ها به هیچ وجه غیر از مقاصد درمانی توصیه نمی‌شود و افراد عادی در شرایط معمولی نیازی به این مکمل ندارند، اذعان داشت: تنها در صورت انجام آزمایشات و تایید کمبود ماده معدنی یا ویتامینی خاص در بدن، مصرف این نوع مکمل تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha