براساس یافته‌های علمی قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نورخورشید باعث سرعت بخشیدن و كاهش دید در برخی از بیماران مبتلا به آرپی می‌شود .

نجفی كارشناس موسسه آرپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آرپی گروهی از بیماری‌های چشمی ارثی است كه این گروه از بیماری‌ها شبكیه چشم را مبتلا كرده و شبكیه كه درحقیقت به صورت آستری برای چشم و محلی است كه اولین مراحل بنیادی در آن اتفاق می‌افتد در اثر این بیماری مورد آسیب و تهدید قرار می‌گیرد.
وی افزود: دراین بیماری كاهش دید تدریجی اما پیشرونده است كه معمولا افراد مبتلا به آن دید خود را به طور كامل از دست نداده و در بیشتر موارد مقداری از دید مفید تا كهنسالی حفظ می‌شود.
وی تأكید كرد: این بیماری در اثر آسیب دیدگی، عفونت و یا قرارگرفتن در معرض مواد سمی و زیان آور به وجود نمی‌آید بلكه یافته‌های علمی نشان می‌دهد در بعضی از انواع آرپی قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نورخورشید و یا نور چراغ موجب سرعت بخشیدن به كاهش دید افراد شده كه به بیماران توصیه می‌شود هنگام قرار گرفتن در معرض نور از عینك آفتابی و كلا آفتاب گیر استفاده نمایند.
نجفی در ادامه گفت: ارثی بودن این بیماری سبب ابتلاء اعضای خانواده به این بیماری شده كه بهترین راه پیشگیری از ابتلا فرزندان به این بیماری مراجعه به متخصص ژنتیك قبل از ازدواج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha