سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ آیین نامه اجرایی نسخه ارتقا یافته (02) پزشک خانواده به هشت استان کشور و آغاز این طرح در این استانها خبر داد و گفت: سرانه پزشک خانواده در این نسخه، 35 درصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی که 14 هزار و 300 تومان مصوب شده است، خواهد بود.

محمد باقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند برای انعقاد قرار داد در این زمینه اقدام کنند، اظهار کرد: سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند بر اساس آیین نامه ابلاغی قرار داد منعقد کرده و ارایه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه فراخوان پزشک‌ها نیز توسط ستاد اجرایی پزشک خانواده به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است، عنوان کرد: پزشکان می‌توانند در ستاد اجرایی پزشک خانواده ثبت نام کرده و مردم نیز می‌توانند پس از آن، پزشک‌های خانواده خود را انتخاب کنند.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هر دانشگاهی یک شماره تماس دارد که مردم می‌توانند با آن تماس برقرار کنند، بیان کرد: مردم می‌توانند با مرکز پاسخگویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در این استان‌ها تماس برقرار کرده و تمام اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند و آدرس‌ها پزشکان را نیز می‌توانند از ستاد اجرایی پزشک خانواده دریافت کنند.

هوشنگی با اشاره به اینکه نسخه ارتقا یافته(02) پزشک خانواده در هشت استان خوزستان، یزد، اردبیل، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی اجرا می‌شود، گفت: 35 درصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی در اختیار پزشک عمومی قرار می‌گیرد تا از طریق آن مدیریت خرید خدمت انجام دهد، یعنی حقوق خود را برداشته یا به خرید دارو بپردازد.

"حق الزحمه" پزشک خانواده به صورت سرانه پرداخت می‌شود و میزان آن تا 35 درصد سرانه مصوب سالیانه در سال جاری است که سهم پزشک خانواده از سرانه تخصیصی معادل 65 درصد پس از کسر کسورات قانونی خواهد بود که معادل 22.5 درصد از سرانه کل است.

لازم به ذکر است که سهم دارو و پاراکلینیک تجویزی پزشک خانواده در نسخه (02) ارتقا یافته نیز معادل 35 درصد پس از کسر کسورات قانونی است که معادل 12.5 درصد از سرانه کل است.

به گفته مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 80 درصد این مبالغ پس از پایان هر ماه به پزشک خانواده و 20 درصد باقی مانده آن نیز پس از پایش اطلاعات پرداخت می‌شود که این پرداخت مبتنی بر سامانه پرونده الکترونیکی سلامت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha