سلامت نیوز : هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با دیدن یک تصویر از بیماری که روی تخت قرار داشت، یک جمله کوتاه از وضعیت نظام سلامت کشور ارائه دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ هشت کاندیدای ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی با دیدن تصویری از یک بیمار که روی تخت بیمارستان قرار گرفته بود، ضمن بیان برداشت خود از این تصویر، به وضعیت نظام سلامت کشور نیز اشاره ای یک خطی داشتند.

غلامعلی حدادعادل: به امید روزی که همه مردم ایران به بهترین تجهیزات درمانی و آزموده‌ترین پزشکان و پرستاران دسترسی داشته باشند.

محمدرضا عارف: تصویر انتقال یک بیمار جراحی شده به خارج از اتاق عمل است که پیام آن به ما مسئولین این است که باید برای سلامت مردم فکر کرد. انشاءالله سعی کنیم سهم مردم از پرداخت بیمه در خدمات درمانی کاهش یابد و به هدفی که حداکثر 30 درصد است، برسد.

محسن رضایی: کسی که روی تخت بیمارستان دراز کشیده به نظرم همش فکر می‌کند وقتی بهبود یافت باید چطور هزینه بیمارستان و درمان را بپردازد؟ انشاءالله در دولت آینده باید کاری کنیم جز مسئله بیماری مشکل دیگری برای بیماران نباشد. من حتما به توریسم سلامت اهمیت می‌دهم و لذا در برنامه من ساخت سه شهر بزرگ سلامت در نظر گرفته شده است.

حسن روحانی: احترام و تواضع به همه پزشکان متخصص و صاحب‌نظر و متخصص و پرستاران بسیار عزیز و فداکار از یک سو و از سوی دیگر حل مشکل بیماران با کمک بیشتر در پرداخت سهم بیمه آنها و انشاءالله روزی فرا برسد که ما در بحث پرداخت سهم بیمه درمان به طراز جهانی برسیم.

محمد غرضی: به حال بیمار که باید گریست؛ دکتر عزیز ما باید تمام زندگی خود را صرف کند تا بیماری‌های جدید ناشی از تغذیه را درمان کند. امروز می‌‌گویند در کشور ما 12 میلیون نفر دچار اضافه وزن هستند که ما باید بسیار تلاش کنیم که پزشکان ما این بیماریها را درمان کنند. در کشور بهداشت و درمان باید به سمت پیشگیری برود و دولت در این زمینه نقش بسزایی دارد.

محمدباقر قالیباف: بهداشت، سلامت، درمان و بیمه مخصوصا کاهش سهم مردم از پرداخت بیمه بسیار مهم است و از بعد دیگر باید به علم تکنولوژی توجه ویژه داشته باشیم چون با جان انسان‌ها مواجه هستیم. از منظر دیگر در این تصویر اوج عاطفه و احساس و انسانیت را از پزشکان و پرستاران عزیز می‌بینیم که نسبت به هموطنان خود به نمایش می‌گذارند و دغدغه جان آنها را دارند.

علی اکبر ولایتی: پیشرفت پزشکی در جمهوری اسلامی در مقایسه با اول انقلاب چشمگیر است؛ اگر یادتان باشد اوایل انقلاب مردم برای درمان برخی بیماری‌های ساده به خارج اعزام می‌شدند اما امروز تقریبا در داخل کشور بیماری نیست که معالجه نشود. امیدواریم در کشور ما درمان به سمت درمان رایگان با تامین بیمه بر اساس برنامه پنجم توسعه باشد.

سعید جلیلی: وظیفه دولت باید این باشد که هیچ بیماری جز بیماری دغدغه‌ای نداشته باشد و این باید در تمام سیاست‌های اجتماعی ما حاکم باشد. کسی نباید به دلیل موقعیت مالی و جغرافیایی نتواند از امکانات حداقلی سلامت بهره‌مند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha