سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: ۱۴ صندوق بیمه‌ای مختلف در کشور داریم که سرانه درمان بیمه شدگان‌شان متفاوت است و برخی مانند بیمه شرکت نفت و بانک‌ها قوی‌تر هستند. تفاوت سرانه درمان بین مردم در تمام دنیا هست و به هیچ وجه به معنای تبعیض بین مردم نیست.

حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا تفاوت سرانه درمان بین بیمه‌های مختلف به معنای تبعیض بین مردم نیست و چرا این بیمه‌ها تجمیع و یکسان نمی‌شوند، افزود: قانون تکلیف کرده که بیمه‌های سلامت تجمیع شوند ولی در عمل به دلیل اینکه برخی بیمه‌ها امکاناتشان بیشتر است و خدماتشان مطلوب‌تر است، تا زمانی که این مطلوبیت در تمام بیمه‌ها فراگیر نشود و خدماتشان را مطلوب‌تر نکنند، دست نگه داشته‌اند.

وزیر بهداشت افزود: ما در کشور 14 صندوق بیمه‌ای داریم و روشن است که برخی بیمه ها وضعیت بهتری از نظر اعتبارات دارند و سرانه درمان برای بیمه شدگان آنها نسبت به صندوقهای دیگر بیشتر است. مثلاً بیمه شرکت نفت یا بیمه بانکها مقداری سرانه درمانشان بیشتر است، بنابراین این بیمه‌ها منتظرند که افزایش سرانه و افزایش کیفیت در بیمه‌های دیگر هم کامل شود تا آنها هم برای تجمیع با بیمه‌های دیگر مشارکت کنند.

وی به در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا این تفاوت سرانه تبعیض نیست گفت: ما تبعیض نداریم، اینجا کشور کمونیستی نیست، همه باید کم کم متوجه شوند که عدالت با مساوات فرق دارد، قرآن می فرماید « هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ »، در همه دنیا بیمه‌ها تفاوت دارند،‌بیمه‌های تکمیلی و بیمه‌های مازاد داریم، کمونیستها هم که دنبال این نوع مساوات بودند، رفتند شما هم دنبال این نوع عدالت بین مردم نباشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha