دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 75512

سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه استفاده از منابع اسید چرب امگا۳ از جمله انواع ماهی‌ها به مقدار چندین بار در هفته موجب پیشگیری از بروز افزایش فشارخون می‌شود، گفت: افراد از مصرف ماهی تن اجتناب کنند، چرا که محتویات جیوه آن می‌تواند فشارخون را افزایش دهد. طاهره جمع افزود: دریافت زیاد لبنیات، میزان اسید اوریک سرم را کاهش می‌دهد، از طرف دیگر میزان بالای اسیداوریک اغلب با فشارخون ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف منابع اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و B۶ برای سلامت قلب و عروق مفید است، گفت: دریافت کافی ویتامین D نیز برای سلامت بدن مهم است چرا که کمبود ویتامین D با افزایش خطر بروز فشارخون بالا یا سکته قلبی ناگهانی در افراد با سابقه ناراحتی قلبی در ارتباط است. این کارشناس تغذیه با تاکید بر افزایش فعالیت بدنی یادآور شد: افراد کم‌تحرک نسبت به افراد فعال برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون بیشتر در معرض خطر هستند.

جمع توصیه کرد: فعالیت بدنی متوسط که با ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی تند در اکثر روزهای هفته تعریف می‌شود به عنوان درمان جانبی در بیمار دارای پرفشاری خون توصیه شده است. وی به منظور پیشگیری از بروز فشارخون بالا استفاده از رژیم غذایی کم چرب را توصیه کرد و افزود: رژیم غذایی کم چرب با مقادیر زیاد از میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب فشارخون را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha