سلامت نیوز : مصرف مواد به عنوان مسکن و حلال مشکلات اعصاب پس از تسکین مقطعی در دراز مدت منجر به اعتیاد خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص باورهای غلط درباره مواد مخدر گفت: معمولا وقتی به افراد معتاد تذکرات لازم ارائه می شود در پاسخ این جمله شنیده می شود که "سلامت من به خودم ربط دارد و به کسی مربوط نیست". اینکه هر فرد حریمی شخصی دارد و ممکن است به دیگران اجازه ورود به آن حریم را ندهد هم یک حق است و هم یک واقعیت.

دکتر صفورا محبی با بیان این که انسان ها از مداخله دیگران در امور شخصی خودشان احساس خوبی ندارند، گفت: انسان برای انجام بسیاری از امور نیاز به آموزش و مهارت دارد و استفاده از دانش و تجربیات دیگران و شنیدن و آگاه شدن به آن امری منطقی است. نهایتا تصمیم با خود فرد است.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا به افرادی که مواد مخدر را برای تسکین درد و ناراحتی عصبی مصرف می کنند، گفت: شکی نیست که برای مثال مورفین موجود در تریاک جزء بهترین ضد دردهاست و در طی تاریخ نیز به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته است و درحال حاضر نیز مورفین به عنوان یک ضد درد بیمارستانی کاربرد دارد ولی نکته در اینجاست که برای درمان درد و مشکلات اعصاب راه و روش علمی و منطقی وجود دارد و مصرف مواد به عنوان مسکن و حلال مشکلات اعصاب پس از تسکین مقطعی در دراز مدت منجر به اعتیاد خواهد شد.

وی گفت: مصرف مواد به صورت اعتیاد یا تفننی در کشور حدود دو تا سه میلیون نفر را درگیر نموده است. این دو تا سه میلیون نفر بدیهی است که همه نخواهند بود پس این جمله که برخی جوانان می گویند "همه یک جوری مواد را مصرف می کنند من هم مانند بقیه" هم در راستای مقبولیت اجتماعی مصرف مواد و در واقع سفسطه و توجیهی بر مصرف مواد است.

دکتر محبی در خاتمه به افرادی که می گویند من تا حالا مواد مصرف کردم و هیچ مشکلی هم نداشته و ندارم، گفت: مصرف مواد در ابتدا برای مصرف کننده مشکلی پیش نمی آورد اما در ادامه مضرات مصرف غلبه می کند و منجر به گرفتاریها و مشکلات فردی و اجتماعی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha