سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 76139

سلامت نیوز : متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان کالج سلطنتی گفته است که زنان باردار باید برای اطمینان خاطر از سلامت جنین از تماس با بسیاری از مواد شیمیایی موجود در محصولات خانگی خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان کالج سلطنتی می‌گویند: هنوز مشخص نیست که مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بسته‌بندی مواد غذایی تا چه حد می‌توانند بر رشد سالم جنین تاثیر منفی بگذارند.

این متخصصان توصیه کرده‌اند: زنان باردار از مصرف مواد غذایی کنسروی ، غذاهای آماده و ژل‌های شست وشوی بدن خودداری کنند.

آنان در گزارش خود تاکید دارند که تاثیر منفی دقیق بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین هنوز مشخص نیست و لذا گزارش باید صرفا به عنوان یک توصیه به زنان باردار تلقی شود و این زنان باید خود تصمیم گیرنده نهایی باشند.

با این حال دکتر میشل بلینگام و پروفسور ریچارد شارپ، نویسندگان گزارش متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان کالج سلطنتی ، گفته‌اند آن چه قطعی است این است که مواد شیمیایی همچون بیسفنول آ و فتالات‌ها که در انواع ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شوند می توانند مضر باشند.

این کالج در مورد برخی از مواد شیمیایی هم هشدار داده است که عبارتند از:

- استشمام مواد شیمیایی موجود در رنگ‌هایی که در رنگرزی و نقاشی دیوارهای منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، مواد آرایشی، ژل‌های شست وشوی بدن، مواد شوینده و خوشبوکننده‌های هوا و استفاده از ظروف نسوز.

پروفسور شارپ گفته است چون در مورد میزان عوارض بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین یا نوزاد اطلاع دقیق وجود ندارد، زنان باردار که نگران سلامت حمل خود هستند می توانند با احتیاط بیشتر، خطرهای بالقوه را به حداقل برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha