معضل گردوغبار بر سلامتی مردم، کشاورزی و بخش مربوط به سلامتی آب تأثیر دارد و باید با مدیریت همه‌جانبه، مانع تنش‌های اجتماعی شویم.

سه استان مرزی در تمام سال درگیر گردوغبار هستند/تغییرات اقلیمی سبب بروز ریزگردهاست
سلامت نیوز :  رئیس مركز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: معضل گردوغبار بر سلامتی مردم، کشاورزی و بخش مربوط به سلامتی آب تأثیر دارد و باید با مدیریت همه‌جانبه، مانع تنش‌های اجتماعی شویم.

سیدامیر وحدتی، رئیس مركز ملی هوا و تغییر اقلیم، در گفت‌و‌گو با پانا با بیان این‌که علت اصلی معضل ریزگردها، تغییرات اقلیمی در منطقه است، گفت: به‌طور کلی جهان طی 20 سال گذشته نیم درجه گرم شده است و گرم‌تر شدن این منطقه، بین یک تا یک‌ونیم درجه بوده است.

وحدتی با بیان این‌که بارش کم و افزایش فرسایش به‌علت گرم شدن زمین منشأ اصلی گردوغبار است، گفت: رودخانه‌های کم‌آب و تالاب‌های خشک‌شده در منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: معضل گردوغبار بر سلامتی مردم، کشاورزی و بخش مربوط به سلامتی آب تأثیر دارد و باید با مدیریت همه‌جانبه مانع تنش‌های اجتماعی شویم.

رئیس مركز ملی هوا و تغییر اقلیم حجم غلظت و اندازه ذراتی که وارد کشور می‌شوند را متغیر دانست و با توجه به شدت طوفان‌ها، گفت: سه استان مرزی ما به‌طور کامل درگیر گردوغبار هستند و سابقه آلودگی 22 شهر را هم داشته‌ایم.

وحدتی همچنین درمورد فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در ارتباط با توسعه زیست‌محیطی باید انجام شود، ابراز امیدواری کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha