چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
سلامت نیوز : اگر شما حداقل پنج مورد از علایمی را که در ادامه ذکر می کنیم به طور هم زمان در یک دوره دو هفته ای داشته باشید احتمالا دچار افسردگی شده اید:

۹ علامت افسردگی

* خلق افسرده در بیشتر اوقات روز و تقریباً همه روزها.

* کاهش واضح علاقه مندی به تقریباً همه فعالیت ها یا لذت نبردن از آن ها.

* کاهش چشمگیر وزن بدون اجرای برنامه غذایی خاصی برای لاغری یا افزایش وزن (مثلاً تغییر وزن بدن بیش از ۵ درصد در عرض یک ماه) یا کاهش یا افزایش اشتها تقریباً در همه روزها.

* کم خوابی یا پر خوابی.

* سراسیمگی یا کندی روانی-حرکتی.

*احساس خستگی یا از دست دادن انرژی .

* احساس بی ارزشی یا احساس گناه مفرط

* کاهش قدرت تفکر یا تمرکز ، یا احساس بلاتکلیفی.

* افکار عود کننده درباره مرگ( نه فقط ترس از مردن)، فکر مکرر خودکشی بدون هیچ نقشه خاصی،اقدام به خودکشی، یا داشتن نقشه‌ای معین برای انجام خودکشی.

اول علت یابی بعد درمان

اما نکته مهم علت یابی مشکل شماست تا راهکار درمانی مناسب اتخاذ شود که این امر توسط متخصص روانپزشک و روانشناس در دو حوزه دارو درمانی و روان درمانی قابل انجام است .

نکته بعدی سن شماست. توصیه اکید می شود مشکل را پیگیری کنید تا به بهبودی کامل برسید چراکه در این سن به واسطه هیجان مداری بالا، امکان بروز رفتارهای پرخطر وشکل گیری مشکلات جدی تر نیز وجود دارد، همچنین به شدت ازهر نوع خود درمانی و عمه درمانی! بپرهیزید.

در باب درمان و بهبود علائم ده ها راه و روش پیش روست که بسته به علت بیماری و شرایط خاص فردی شما مسیر مشخص خواهد شد. در ادامه به رفتارهای برخی شخصیت های مستعد خمودگی وافسردگی اشاره می شود:

* تا می توانید سخت گیر باشید و کوتاه نیایید، حتی برای رد شدن اتفاقی فردی از مقابل تلویزیون.

* بیشتر وقتتان را صرف تماشای تلویزیون و گوش کردن به رادیو کنید.

* اصلا از موقعیت های استرس زا پرهیز نکنید و خود را در متن موقعیت قرار دهید، اصلا خودتان موقعیت استرس زا خلق کنید خودش نوعی خلاقیت است!

* تا جایی که می توانید بی نظم وبی برنامه باشید، «از شنبه دیگر با برنامه پیش می روم» ، جمله ای است که خیلی بی برنامه بودن تان را پوشش می دهد!

* درباره بیماری های جسمی و روانی خود کاملا بی اعتنا باشید، خودش خوب می شود!

* از معاشرت با دوستان و اقوام پرهیز کنید و زود رنج و حساس باشید و با کوچک ترین بهانه ارتباط چندین و چند ساله را قطع کنید، مدرن باشید فقط با رایانه واشکال و اصوات آن چت کنید!

* برای تربیت ذهنی و رفتاری خود وقت نگذارید، نیازی ندارید در چند ده ساله آینده به روش آزمایش و خطا تمامش را یاد می گیرید، ثانیا شما نقصی ندارید!

* فقط کار کنید و پول در بیاورید و باز کار بیشتر و پول بیشتر و همین طور ادامه دهید، تفریح نکنید که هدر دادن پول است ، اشتباه می کنند شما خسیس نیستید، فقط پس انداز می کنید. بالاخره یک روز فرصت استفاده از پول هایتان را پیداخواهید یا خواهند کرد!

حال انتخاب باشماست که سلامت و بهداشت روانی را انتخاب کنید یا خمودگی وافسردگی پنهان ؟

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha