اغلب مردان از انجام آزمایش سرطان امتناع می کنند در حالی که برخی علائم مانند توده در سینه، خونریزی در بخش هایی از بدن، ترشح در سینه، سرفه های مدام، سوء هاضمه ی شدید و مداوم باید جدی گرفته شوند.

علائم مهم سرطان در مردان : تغییر در بیضه ها و توده داخل سینه
سلامت نیوز: اغلب مردان از انجام آزمایش سرطان امتناع می کنند و اغلب زنان هستند که آن ها را وادار به انجام چنین آزمایش هایی می کنند. آن ها نشانه های بیماری ها را جدی نمی گیرند و نسبت به سلامتی خود گاهی بی اعتنا هستند.
به گزارش سلامت نیوز علائم زیر میتواند نشانه هایی از سرطان باشد که باید به دقت بررسی شود و حتما به پزشک مراجعه شود

1.توده ی سینه
اگر شما مانند بیشتر مردان باشید احتمالا هرگز احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه را نمی دهید. اگر چه این بیماری بیماری رایجی نیست، اما احتمال مبتلا شدن به این بیماری وجود دارد. هر توده ای در سینه ی مردان باید جدی گرفته شده و آزمایش هایی انجام شود تا از خطرناک نبودن آن اطمینان حاصل شود.

برخی نشانه ها مانند:

-قرمزی نوک سینه یا خود سینه
-انقباض نوک سینه
-ترشح در سینه
باید کاملا جدی گرفته شوند.


2. درد
با بالا رفتن سن، به طور کلی مردان از دردهای بیشتری گله می کنند. اما اگر این دردها بیش از حد باشد نیاز به انجام آزمایش های دقیق بوده و باید جدی گرفته شوند.


3. تغییر در بیضه ها
سرطان بیضه ها اغلب در مردان بین 20 تا 39 سال اتفاق می افتد. انجمن سرطان امریکا به مردان پیشنهاد می کند که در زمان انجام آزمایش های مربوط به سرطان آزمایش مربوط به سرطان بیضه ها را نیز انجام دهند. برخی پزشکان انجام آزمایش های ماهانه را پیشنهاد می دهند. برخی سرطان های بیضه خیلی سریع پیشرفت می کنند بنابراین تشخیص زود هنگام در این سرطان بسیار مهم است. اگر هر نوع توده ای در بیضه ها احساس کردید، سریع به پزشک مراجعه فرمایید.


4. تغییر در غدد لنفاوی
اگر شما هر نوع تغییر در غدد لنفاوی احساس کردید، هر گره یا توده ای در زیربغل یا گردن یا هر قسمت دیگر از بدن خود احساس کردید، می تواند جای نگرانی داشته باشد و باید توسط شما جدی گرفته شده و باعث مراجعه ی شما به پزشک شود.


5. تب
تب ممکن است علت دیگری مانند سرماخوردگی یا خیلی بیماری های دیگر داشته باشد. اما تب بدون علت می تواند خطرناک باشد و باید جدی گرفته شده و به پزشک مراجعه شود. بهتر است تب های بی علت مورد غفلت واقع نشوند. به پزشک مراجعه کنید تا علت تب شما را تشخیص داده و خیال شما را راحت کند.


6. کم کردن وزن بدون علت
اغلب افراد به سختی وزن کم می کنند اما به وزن کم کردن بدون علت و زمانیکه به آسانی اتفاق بیفتد می تواند کمی خطرناک باشد و اگر کسی بیش از ده درصد وزنش در طول مدت بین سه تا شش ماه کم شود، باید به پزشک مراجعه کند.


7.درد در ناحیه ی شکم و افسردگی

هر مرد(یا حتی زنی) که در ناحیه ی شکم درد احساس می کند و نیز افسرده است باید توسط پزشک چک شود. کارشناسان بین افسردگی و سرطان پانکراس رابطه ای کشف کرده اند. دیگر نشانه های سرطان پانکراس می تواند تغییر رنگ مدفوع-معمولا خاکستری شدن آن- تیره شدن ادرار و ... باشد. هم چنین ممکن است خارش در تمام قسمت های بدن اتفاق بیفتد.


خستگی مفرط

خستگی مفرط نیز می تواند نشانه ای از سرطان در مردان باشد. اما خستگی مفرط می تواند علت های دیگری داشته باشد. اگر شما مرتبا دچار خستگی بسیار زیاد هستید و با استراحت کردن بهتر نمی شوید، با پزشک خود در این رابطه حتما صحبت کنید. در بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ، سرطان خون یا سرطان معده نشانه ی جدی تلقی شود اما باید توجه شود که این علائم در کنار سایر علائم باید بررسی شوند.


سرفه ی مداوم
سرفه می تواند در اثر انفولانزا، سرماخوردگی یا برخی آلرژی ها باشد. در برخی موارد هم می تواند عوارض جانبی برخی داروها باشد. اما اگر سرفه به صورت مدام باشد بهتر است جدی گرفته شود ممکن است نشانه ی سرطان باشد. پزشک شما باید گلوی شما را خوب معاینه کرده، ریه ها را بررسی کرده و با برخی آزمایش ها علت سرفه را تشخیص دهد.


سختی در قورت دادن
برخی مردها سختی قورت دادن غذا را جدی نمی گیرند. آن ها عادت های غذاییشان را تغییر می دهند مثلا شروع می کنند به خوردن بیشتر سوپ اما دشواری قورت دادن غذا باید جدی گرفته شود ممکن است نشانه ای از بیماری سرطان باشد.


تغییرات در پوست

تغییرات ناگهانی در پوست مانند خونریزی های ناگهانی می توانند خطرناک باشند و باید توسط پزشک به صورت دقیق بررسی شوند. نباید خیلی دست روی دست گذاشت اگر این تغییرات شروع شود بیش از چند هفته نباید منتنظر ماند و سریع باید به پزشک مراجعه کرد تا او آزمایش ها و بافت برداری های لازم را انجام دهد.


خونریزی در بخشی از بدن که عجیب به نظر می رسد
خونریزی در بخش هایی از بدن که قبلا سابقه نداشته است. اگر شما سرفه کنید و خون بالا بیاورید یا مثلا در ادرار خود خون ببینید زمان آن است که به پزشک مراجعه کنید.

یک اشتباه رایج این است که دیدن خون در مدفوع نشانه ی بواسیر است ممکن است نشانه ی بواسیر نباشد و نشانه ی سرطان روده ی بزرگ باشد. پزشک باید پس از بررسی دیگر علائم نیز به معاینه شما پرداخت و آزمایش های لازم را برای شما تجویز کند.


تغییرات در دهان
اگر شما سیگاری هستید یا تنباکو استعمال می کنید، باید سفید شدن دهان یا زبانتان را جدی بگیرید. این تغییرات ممکن است نشان دهنده ی سرطان خون و ... باشد. پزشک باید دقیقا معاینه کرده و وضعیت جسم شما را مورد بررسی قرار دهد.


مشکلات ادراری


مشکلاتی مانند:

-تکرر ادرار به ویژه در شب

-خالی نشدن کامل مثانه

- از دست دادن اختیار ادرار زمان خندیدن یا سرفه کردن( چند قطره ادرار بچکد)

به گزارش سلامت نیوز تمام مردها با بالا رفتن سنشان این مشکلات را پیدا می کنند اما وقتی این مشکلات ر اپیدا کردید سعی کنید آن ها را جدی بگیرید.

 
سوء هاضمه
اغلب مردان ممکن است با بالا رفتن سنشان دچار سوء هاضمه شوند اما اگر سوء هاضمه مدام ادامه داشته باشد، باید جدی گرفته شده و علت دقیق آن توسط پزشک بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha