پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 76292
سلامت نیوز : یوسف نقیایی مدیر گروه تغذیه مركز بهداشت استان یزد گفت: هر 100 گرم نخود فرنگی 96 كیلوكالری دارد و حاوی 20 درصد كربوهیدرات است كه از این مقدار 7 درصد آن حاوی فیبر می باشد بنابراین این ماده غذایی در دریافت فیبر غذایی نقش بسیار خوبی ایفا می كند و می تواند در جلوگیری از یبوست و تنبلی روده نقش بسیار خوبی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ نقیایی تصریح كرد: همچنین نخود فرنگی حاوی سه درصد پروتئین است كه از این حیث می تواند مفید بوده بخصوص اسید آمینه شاخه دار در آن نسبتا بالا می باشد كه می تواند در رشد كودكان و نوجوانان بسیار مفید باشد.

این كارشناس تغذیه، اسید فولیك موجود در این ماده غذایی را نسبتا مناسب به میزان 127 میكروگرم ذكر كرد و افزود: ویتامینD موجود در آن نیز می تواند در حفظ و لطافت پوست موثر باشد و نقش آنتی اكسیدانی در پیشگیری از بیماریها ایفا كند.

وی همچنین گفت: رنگ سبز این ماده غذایی نشان از وجود ماده ای بنام لوتئین دارد كه این رنگدانه در بینایی و حفظ بافت شبكیه نقش بسزایی دارد.

نقیایی خاطرنشان كرد: به خاطر وجود پروتئین و پورین در این ماده غذایی، مصرف‌ زیاد آن می تواند میزان اسید اوریك خون را بالا ببرد بنابراین در افرادی كه دچار بیماری نقرس و یا اسید اوریك بالای خون هستند توصیه می شود در مصرف آن دقت بیشتری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha