سلامت نیوز : فاطمه رخشانی در نشست معاونان بهداشتی و مسئولان پزشک خانواده گفت: ما پزشک خانواده را در دانشگاه‌ها و استانهای کشور شروع کرده‌ایم و با سازمانهای بیمه‌گر نیز هماهنگ هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وظیفه دولت است که برای مردم این برنامه پزشک خانواده را انجام دهد و این کاری نیست که در بین مسیر رها شود. خواهشی که دارم این است که شروع کار را در کل کشور سریع‌تر انجام دهیم البته برای این کار بسترسازی گسترده‌ای لازم است و تصور اینکه پزشک خانواده جمعیت میلیونی را به یکباره پوشش دهد امکانپذیر نیست و قطعاً زمانبر است.

رخشانی ادامه داد: شروع و پیشرفت کار بسیار خوب بوده است و من از طریق سامانه الکترونیکی پیشرفت کار را دنبال می‌کنم. بستری که در دو سال گذشته برای پیشبرد پزشک خانواده در نظر گرفته شده برای سرعت بخشیدن به این کار مؤثر بوده و تا به حال نیز کار خوب پیش رفته است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان این مطلب که هیچ کس اجازه ندارد بگوید پزشک خانواده اجرا نمی‌شود گفت: اینکه بگویند پزشک خانواده مشکل دارد و نمی‌تواند اجرا شود درست نیست بلکه باید مشکلاتش حل شود چرا که مسائلی است که طی انجام کار به وجود می‌آید حتی در کشورهایی که سالهای متمادی پزشک خانواده را داشته‌اند نیز این مشکلات به وجود می‌آید و مرتباً راه‌حل‌های جدیدی برای تسهیل کار اندیشیده می‌شود.

رخشانی با بیان این مطلب که پزشک خانواده در مازندران و شیراز موفق بوده گفت: اگر وضعیت کاری که در دانشگاه‌های مازندران و شیراز انجام شد مورد تأیید سیستم بهداشتی نبود پیش نمی‌رفت که خوشبختانه در این راه بیمه‌ها، سیستم بهداشتی و مردم همه متقاضی اجرای برنامه پزشک خانواده بوده‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که پزشک خانواده برای ما هم تبعاتی دارد گفت: ما برای اینکه پزشک خانواده اجرا شود تبعات را می‌پذیریم و قطعاً به دنبال ساماندهی اوضاع مربوط به ارائه خدمت بهداشت و درمان مردم هستیم.

وی با بیان این مطلب که، پزشک خانواده حق مردم است و جزو مطالبات مردم است گفت: ما دوره برزخ کار پزشک خانواده را گذرانده‌ایم و اگر سنگ‌های بزرگی نیز در راه ما گذاشته شود نمی‌تواند برنامه پزشک خانواده را متزلزل کند.

رخشانی با بیان این مطلب که قصد داریم اجرای برنامه پزشک خانواده تسریع کنیم ادامه داد: از مسئولان ریاست جمهوری درخواست داریم تا جلسه‌ای با بیمه‌ها داشته باشند تا سرعت برنامه‌ها بیشتر شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که، ما در ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده هفته‌ای دو بار روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 و حتی بیشتر در وزارت بهداشت برای ارائه پاسخ به سؤالات همکاران و کارشناسان فعالیت می‌کنیم گفت: همه سعی ما این است که نگرانی‌ها را حل کنیم.

رخشانی با بیان این مطلب که مراقبت اولیه بهداشتی وظیفه پزشک خانواده است و اگر این مراقبت‌ها را ارائه ندهد دیگر پزشک خانواده نیست گفت: پزشک خانواده باید مراقب سلامت همه اعضای خانواده باشد چرا که این تصمیم برای راحتی مردم گرفته شده است و پزشک خانواده باید در بستر خدمت به افراد باشد و اقدامات مدیریت محیطی را مراکز انجام دهند.

وی ادامه داد: معتقدیم با پزشک خانواده ما مراقبت‌های بیشتری را به مردم ارائه می‌دهیم چرا که در شهرها تاکنون مراقبت تکلیف نبوده و برنامه ما این است که مراقبت‌‌ها بیشتر شود.

رخشانی در ادامه به سرانه روستا و شهر اشاره کرد و گفت: به خاطر تفاوت حقوق پزشک خانواده شهری و روستایی پزشکان خانواده روستا به شهر می‌آیند که ما در حال حاضر در حال ترمیم این مشکلیم اما این مشکل باید توسط قانونگذار حل شود و سرانه روستا و شهر را دوباره تعیین کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: پزشک خانواده باید در دسترس مردم باشد و پزشکی باشد که هم صبح و هم بعدازظهر بتواند مردم را ویزیت کند و این طور نباشد که مردم به دنبال پزشک خانواده بدوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha