سلامت نیوز: دبیر کل خانه پرستار از ابلاغ و اجرای قانون تعرفه‌های خدمات پرستاری در هفته آینده خبر داد.

محمد شریفی مقدم در گفت وگو با پانا، درخصوص زمان تعرفه گذاری پرستاری، اظهار کرد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی با حضور وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در این راستا برگزار شد تا کارهایی که بر زمین مانده بود را پیگیری جدی تر کنیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری موضوعی است که در روز 6 تیرماه سال 86 مطرح شد و ششمین سالگرد آن روز گذشته بود. 6 سال پیش قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رأی بالا تصویب شد و جامعه پرستاری کشور فکر می کردند که مشکلات بزودی حل خواهد شد اما اینگونه نشد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا در عرض 6 ماه آیین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری نوشته شد و شرح وظایف پرستاران در آن تعیین شد و در نهایت این موضوع از وزارت بهداشت به وزارت رفاه رفت که حدود سه سال بدون دلیل به بهانه تصویب در شورای عالی بیمه مسکوت ماند.
 
شریفی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر امور مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت در حال انجام است، تصریح کرد: در نهایت این موضوع با حضور نمایندگان در کمیسیون اجتماعی دولت با حضور نمایندگان بیمه، وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری تشکیل شد که کار تمام شد و در آینده نزدیک و هفته آینده بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری به سرانجام می رسد.  
 
دبیر کل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری هدف از تهیه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را، احیاء خدمات فراموش شده عنوان کرد و افزود: این موضوعی است که موجب نگرانی برخی شده اما هدف ما، جلوگیری از تضییع حقوق پرستاران است.
 
 در هفته ای که گذشت معاون اول رئیس جمهوری از پرستاران به خاطر تاخیر دولت در رسیدگی به مطالبات جامعه پرستاری عذرخواهی کرد و از ابلاغ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در روزهای آینده خبر داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha