سلامت نیوز: معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری، اعلام کرد: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته ای پدران هستند.

زهرا سجادی در گفت وگو با پانا، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به اینکه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه و مرخصی دو هفته ‌ای پدران در شورای نگهبان تصویب شده و به دولت ابلاغ شده است لذا همه دستگاه ها موظف به اجرای این قانون هستند.

معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست جمهوری افزود: پیش از این شورای نگهبان نسبت به تأمین نشدن منابع مالی ناشی از افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه ایراد گرفته بود که پس از آن با برطرف شدن ایراد شورای نگهبان این لایحه را به تصویب رساند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای این مصوبه دستگاه ها مجاز به افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه هستند، تاکید کرد: در راستای اجرای این قانون مرخصی زایمان زنان به 9 ماه افزایش یافته و پدران نیز می توانند دو هفته به مرخصی بروند.
 
در اسفند ماه سال 91 افزایش مرخصی زایمان زنان در مجلس تصویب شد و پس از آن در شورای نگهبان به دلیل بار مالی مورد تایید قرار نگرفت، اما این لایحه در سال جدید و اخیرا در مجلس مجددا برای تامین نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مجددا به این شورا ارسال شد و مورد تایید قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha