دبیر علمی سمینار ارتودنسی پیشگیری در قرن ‪ ۲۱‬گفت بی‌توجهی و عدم درمان پوسیدگی‌های دندانی كودكان و هر گونه مشكل مرتبط با دندان آنها منجر به بروز اختلالات پیچیده دندانی در سنین بزرگسالی می‌شود.

دكتر "مجید رحمانی" در حاشیه سمینار ارتودنسی در قرن ‪ ۲۱‬در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود بسیاری از مشكلات دندانی اگر به موقع تحت درمان قرار گیرند، به راحتی رفع می‌شوند ولی هر چه زمان بگذرد باید درمان‌های پیچیده‌تری را به كار برد.

هر انسان سه دوره دندانی را طی می‌كند: دوره اول سنین شش ماهگی تا شش سالگی كه دوران رویش دندانهای شیری است، دوره دوم از شش سالگی تا ‪۱۲‬ سالگی دندانهای شیری و رویش دندانهای دائمی و دوره سوم كه از ‪ ۱۲‬سالگی به بعد شروع می‌شود و احتمالا تا پایان عمر دوام دارند دوره دندانهای دائمی است.

دكتر رحمانی افزود هر گونه بی‌توجهی به مشكلات دندانی در دوران اولیه یعنی شش ماهگی تا شش سالگی مشكلات سختی را در دوران بزرگسالی به دنبال دارد.

ارتودنسی به مرتب كردن دندانها می‌پردازد و هر گونه ناهماهنگی و ناموزونی در دندانها و یا ناهماهنگی در فك‌ها را كه منجر به نامرتبی دندانها شده است، رفع می‌كند.

ارتودنسی با مرتب كردن دندانها زیبایی چهره را نیز به دنبال دارد و اعتماد به نفس افراد و توانایی مواجهه آنها را با موقعیت‌های اجتماعی مختلف بالا می‌برد.

دبیر علمی سمینار ارتودنسی پیشگیری در قرن ‪ ۲۱‬گفت براساس تحقیقی كه اخیرا در دبیرستانهای شهر تهران صورت گرفته است حدود ‪ ۲۶‬درصد دانش‌آموزان نیاز واقعی به درمان ارتودنسی دارند.

دكتر رحمانی گفت بسیاری از اختلالات دندانی و فكی كه درمان آنها در سنین بزرگسالی بسیار پیچیده است با آگاهی والدین و ارایه آموزش به والدین و دندانپزشكان به راحتی قابل كنترل و پیشگیری هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی تهران با تاكید بر عدالت درمانی و برخورداری یكسان همه افراد از دریافت خدمات ارتودنسی گفت برگزاری كارگاه‌های آموزشی جامع ارتودنسی و كنگره‌های علمی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش علم و آگاهی دندانپزشكان و رفع نقایص در جهت خدمت رسانی یكسان به گروههای مختلف جامعه ایفا كنند.

وی با تاكید بر فراگیری آموزش‌های لازم در خصوص مهارتهای علمی و عملی از سوی دندانپزشكان افزود كشورمان در رشته دندانپزشكی از لحاظ علمی همسطح بسیاری از كشورهای پیشرفته دنیاست و دندانپزشكان همواره از یادگیری روشهای نوین به خوبی استقبال می‌كنند.

سمینار علمی پژوهشی ارتودنسی پیشگیری در قرن ‪ ۲۱‬توسط جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی تهران دوازدهم و سیزدهم مهرماه در هتل المپیك تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha