سلامت نیوز : یک متخصص چشم پزشکی گفت: در مرحله زودرس بعد از جراحی چشم، استفاده از پروتئین‌ها و موادی که موجب ترمیم سریعتر محل زخم می‌شوند، همچون مواد معدنی، ویتامین‌ها و انواع میوه‌ها به منظور کاهش و رفع عارضه جراحی به افراد توصیه می شود.

دکتر فرزاد محمدی در گفت و گو با ایسنا ، درباره مراقبت‌های تغذیه ای بعد از جراحی چشم گفت: پس از هر عمل جراحی استفاده از رژیم غذایی مناسب همچون مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین به افراد توصیه می‌شود. ولی در ارتباط با چشم تاکید بر این موضوع کمتر است چرا که برش های انجام شده در جراحی‌های چشم کوچک بوده و ترمیم آنها نسبته به برش‌های سایر جراحی‌ها که سطح وسیعی را شامل می شوند، سرعت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تغذیه نه تنها در سلامت چشم بلکه در صحت تمام بدن تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: به رغم اینکه نمی توان به مصرف مواد غذایی خاصی جهت بهبود حال بیماران پس از انجام جراحی چشم اشاره کرد ولی در مرحله زودرس بعد از عمل، استفاده از پروتئین‌ها و موادی که موجب ترمیم سریعتر محل زخم می شوند همچون مواد معدنی، ویتامین‌ها و انواع میوه‌ها به منظور کاهش و رفع عارضه به افراد کمک می کند.

این متخصص چشم پزشکی در پایان مصرف سبزیجات و کمپوت‌ها را در جلوگیری از بروز یبوست به دلیل بی تحرکی پس از انجام عمل جراحی مفید دانست و به افراد یادآور شد: امروزه در چشم پزشکی یک قانون مهم وجود دارد، مبنی بر اینکه جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی همچون آب مروارید، پیری شبکیه و سایر بیماری‌ها، بایستی اشخاص یک رژیم غذایی متعادل را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha