كتاب "تربیت بدون خشونت" با نگاه به احكام فقه شیعه در مورد كودك آزاری ازسوی صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) درمراكز علمی استان قم توزیع شد.

نماینده صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) درایران در مقدمه این كتاب آورده است : یونیسف در ایران از علما و رهبران مذهبی این كشور برای مقابله با خشونت علیه كودكان تقاضای حمایت و همكاری كرد كه تمامی مراجع تقلید وروحانیان بلافاصله پاسخ مثبت داده و در این مورد نگرانی خود را نسبت به این مشكل ابراز كردند.

"كریستین سالازار" گفته است: ازآنجا كه نه تنها در ایران بلكه در دیگر كشورها آرای علمای مذهبی ایران تاثیرگذار است، یونیسف هفت پرسش مربوط به راه های صحیح تربیت اسلامی را خدمت مراجع وعلمای قم برد وپاسخ آنها رابه تفضیل در این كتاب جمع آوری كرد.

وی در پایان از صداقت و روحیه همكاری رهبران مذهبی ایران كمال تشكر را كرده وابراز امیدواری كرده است: كه خوانندگان این كتاب از رهنمودهای مراجع و علمای مذهبی در زمینه بهترین راه های پرورش كودك استفاده كنند.

سالازار گفته است: یك اصل قوی مشترك درتمامی سخنان مراجع وعلمای شیعه وجود دارد وآن اینكه : "بهترین راه تربیت كودك همان تربیت با مهربانی و صبورانه است".

وی در پیشگفتار این كتاب آورده است: یونیسف كاملا با این اصل موافق است و به اهمیت تربیت با مهربانی و بدون خشونت تاكید می‌كند.

در این كتاب پاسخ های شش نفر از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم به پرسش های یونیسف درباره راه های صحیح تربیت اسلامی، آمده است.

لازم به ذكر است روز گذشته نشست علمی " حمایت از كودكان در برابر خشونت" در تالار دانشگاه مفید قم برگزار شد.

دكتر "كریستین سالازار"، نماینده صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) درایران: حجت‌الاسلام دكتر "سعید رهایی"،دكتر "ناصرقربان نیا"، دكتر "محمدمهدی مقدادی" و دكتر "غلامرضا پیوندی" از استادان دانشگاه به بیان دیدگاه های خود درباره نحوه حمایت از كودكان در این نشست علمی پرداختند.

آنها در این نشست علمی بر ضرورت آگاهی جامعه به حقوق كودك بعنوان یك انسان و آشنایی والدین با شیوه های تربیت بدون تنبیه بدنی تاكید كردند.

‪ ۱۶‬مهر روز جهانی كودك است و نشانی اینترنتی صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران‪org/iran .unicef. www‬می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha