سلامت نیوز : عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی درخصوص امضای حکم رئیس نظام پزشکی کشور توسط رئیس جمهور گفت: متاسفانه هنوز حکم تنفیض رئیس سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور امضا نشده است.

محمد گلمکانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: در بحث انتخابات نظام پزشکی با توجه به صلاحیت هایی که وجود داشت این انتخابات برگزار شد و در مجموع به مهر قانون عمل شد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با تأکید بر اینکه فرایند انتخابات نظام پزشکی به صورت قانونی انجام شد و در تمام مراحل از قانون تبعیت شد، تصریح کرد: هرچند در تایید صلاحیت های افراد سلیقه ای عمل شد که در اینجا این موضوع مطرح نیست بلکه از آن گذشته ایم. در مجموع یکسری افراد رأی آوردند و مجمع و شورای عالی شکل گرفت و پس از آن رئیس کل و اعضای شورا انتخاب شدند.
وی در ادامه افزود: به هر حال یک انتخابات قانونی انجام شده و اعضای جامعه پزشكی نیز با حضورشان رئیس صنف خود را انتخاب كرده‌ اند. پس از انتخاب رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس جمهور می بایست حکم رئیس کل را تنفیض می کرد که با توجه به اعتقادی که رئیس جمهور نسبت به کل فرآیند انتخابات نظام پزشکی داشت، هنوز این حکم را امضا نکرده است.
روز ششم اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار عضو جامعه پزشكی كشور با حضور در پای صندوق‌های رأی، رئیس سازمان صنفی نظام پزشكی را انتخاب كرند و در نهایت دكتر علیرضا زالی توانست بیشترین آرای (ساختمان سازمان نظام پزشكی) ‌را به دست آورد اما از آن زمان تاكنون، وی هنوز نتواسته است امضای حكم ریاستش را از رئیس‌جمهور بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha