سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه انحصار مدیریتی بیمارستان‌ها باید شکسته شود، گفت: دولت جدید اگر می خواهد به نفع مردم اقدامی را انجام دهد و در واقع تحول بنیادی را در حوزه سلامت ایجاد کند باید ریاست بیمارستان ها را به متخصصانی غیر از پزشکان بدهد.

محمد شریفی مقدم در گفت وگو با پانا، با اشاره به معضلات نظام سلامت در کشور، اظهار کرد: دولت فعلی نتوانست نظام سلامت را بهبود بخشد و رضایت مردم را در بحث حفظ و مراقبت از سلامت جلب کند.

ارائه خدمات پرستاری رضایت بخش نیست
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: از طرفی پرستاران بیشترین ارائه دهنده بیشترین خدمات در نظام سلامت کشور هستند که ما به عنوان متولیات پرستاران معتقد هستیم از بحث ارائه خدمات پرستاری راضی نیستیم و وضعیت موجود در شأن مردم نیست البته این در حالی است که در مجموع خدمات این حوزه رضایت بخش نیست.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دچار ناکارآمدی مشخص در بحث مدیریت در حوزه سلامت شده ایم امروز در دنیا اداره دستگاه ها و وزارت خانه های حوزه بهداشت به کسانی سپرده می شود که درصد بالایی از روسای بیمارستان ها غیرپزشک هستند اما متاسفانه در وزارت بهداشت کشور ما و روسای بیمارستان های علوم پزشکی حتما باید عضو هیات علمی دانشگاه و پزشک متخصص باشد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: این در حالی است که در حوزه سلامت هر موضوعی باید در جای خودش هزینه و استفاده شود.
شریفی با بیان اینکه باید انحصار مدیریتی بیمارستان ها توسط افراد متخصص شکسته شود، تصریح کرد: یک پزشک نباید دغدغه امر دیگری جز مطب و درمان بیمار باشد و نباید به فکر امور مدیریتی باشد که متاسفانه در بیمارستان های کشور این وضعیت مشاهده می شود.
ضرورت توجه دولت جدید به حل مشکلات حوزه سلامت
دبیر کل خانه پرستار با اشاره به ضرورت توجه دولت جدید نسبت به این مساله و حل معضلات حوزه سلامت در کشور، اظهار کرد: دولت جدید اگر می خواهد به نفع مردم اقدامی را انجام دهد و در واقع تحول بنیادی را در حوزه سلامت ایجاد کند باید ریاست بیمارستان ها را به متخصصانی غیر از پزشکان بدهد.
این مقام مسئول در سازمان نظام پرستاری همچنین با اشاره به وعده دولت برای ایجاد معاونت پرستاری گفت: امیدواریم که با پیگیری های انجام شده هر چه سریعتر این معاونت شکل بگیرد و ساز و کار آن اعلام شود.
وی در پایان یادآور شد: همچنین بعضی از مطالبات پرستاران در دولت فعلی بر زمین مانده که می بایست دولت جدید به آن توجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha