سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: داروهای وارداتی تالاسمی از گمرک ترخیص شدند اما پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها به بیماران تحمیل شده است.

مجید آراسته در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: مسئله داروهایی که به علت عدم تعیین قیمت  از گمرک ترخیص نشده بودند بعد از رایزنی مسئولان وزارت بهداشت و با مجوز سازمان غذا و دارو حل شد اما به دلیل دو برابر شدن قیمت، بیماران را با مشکل جدیدی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه سازمان‌های بیمه گر از پذیرش پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروها سر باز زدند و این افزایش قیمت به بیماران تحمیل شده است.

رئیس انجمن تالاسمی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی بیماران تالاسمی که عمدتاً از اقشار ضعیف جامعه هستند، انجمن در حال مکاتبه با وزارت بهداشت است تا تدبیری در این زمینه اتخاذ شود.

آراسته افزود: در بحث داروهای تولید داخل به علت بدهی داروخانه‌ها به شرکت‌های دارویی داخلی و مطالبات آنها از بیمه‌ها ، بیماران با کمبود داروهای تولید داخل مواجه شده اند که این مسئله در استان‌های شمالی کشور به علت نفوذ ژن این بیماری و تعدد بیماران تالاسمی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha