سلامت نیوز : فوق تخصص گوارش کودکان گفت: گرمازدگی در نوزادان می‌تواند به صورت بی‌قراری، ناآرامی، احساس تشنگی و بالا رفتن درجه حرارت بدن بروز پیدا کند و در کودکان نیز با سردرد، استفراغ و احساس گرمای شدید همراه باشد.

مهری نجفی در گفت‌وگو با فارس، درباره گرمای تابستان و گرمازدگی کودکان و نوزادان اظهار داشت: بهتر است والدین کودکان را در گرمای تابستان به خارج از منزل نبرند و اگر مجبور شدند که با کودک در بیرون منزل تردد کنند، بهتر است کودک کلاه و پوشش مناسب داشته باشد تا آفتاب به طور مستقیم با سطح پوست کودک تماس نداشته باشد.

فوق تخصص گوارش کودکان، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای جلوگیری از سوختگی پوست کودک را ضروری دانست و گفت: بهتر است والدین آب آشامیدنی همراه خود داشته باشند تا بتوانند نیاز مکرر کودک به نوشیدن آب را مرتفع سازند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: گرمازدگی در نوزادان می‌تواند به صورت بی‌قراری، ناآرامی، احساس تشنگی و بالا رفتن درجه حرارت بدن بروز پیدا کند.

رئیس بخش گوارش مرکز طبی کودکان ادامه داد: سردرد، استفراغ و احساس گرمای شدید نیز از علائم گرمازدگی در کودکان است.

فوق تخصص گوارش کودکان افزود: اگر کودک دچار گرمازدگی شد اما استفراغ شدیدی نداشت و بدنش تحمل مایعات را داشت می‌توان کودک را در زیر دوش آب ولرم قرار داد. در مورد بچه‌های بزرگتر نیز دوش آب سرد کارساز است.

وی نوشیدن مایعات خنک حاوی مقداری سدیم یا نمک را برای رفع عطش کودکان پیشنهاد کرد و گفت: آب بهترین گزینه برای رفع عطش است اما مایعات ساده نیز می‌تواند در این موارد مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha