روابط عمومی کانون هموفیلی ایران با اظهار نگرانی از عدم اختصاص یارانه دارویی به وزارت بهداشت از قول مساعد سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات ناشی از افزایش قیمت داروهای بیماران هموفیلی و خاص خبر داد.

سلامت نیوز: روابط عمومی کانون هموفیلی ایران با اظهار نگرانی از عدم اختصاص یارانه دارویی به وزارت بهداشت از قول مساعد سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات ناشی از افزایش قیمت داروهای بیماران هموفیلی و خاص خبر داد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی کانون هموفیلی ایران، متاسفانه عدم مدیریت بودجه های ارزی وزارت بهداشت از یكسو و همچنین عدم تخصیص بودجه های كافی به وزارت بهداشت برای تامین كسری این وزارتخانه بابت تامین یارانه های دارویی ناشی از افزایش قیمت دارو ها موجب به وجود آمدن مشكلات متعدد برای بیماران و كمبود های مقطعی و شدید دارو ها گردیده است. پس از افزایش قیمت دارو ها كه در حوزه دارو های تولید داخل تا 40 درصد افزایش و در رابطه با دارو های وارداتی حدود دو برابر افزایش قیمت را به وجود آمده است، سازمان های بیمه گر با مشكلاتی مواجه گردیدند كه با توجه به اینكه عملا تحویل دارو نمی بایست متوقف گردد، تا حل موضوع مابه التفاوت افزایش قیمت ها را از بیماران درخواست نموده اند.
بیماران هموفیلی از آنجا كه وجهی برای دریافت دارو های خود نمی پرداختند پس از این افزایش قیمت ها عملا برای دریافت هر ویال فاكتور 8 مجبور به پرداخت 5000 تومان شدند كه طی 15 سال گذشته بی سابقه بود. سازمان خدمات درمانی بعد از چند روز توانست این موضوع را حل نموده و در حال حاضر وجهی  بابت تحویل دارو های انعقادی دریافت نمی نماید . اما سازمان تامین اجتماعی هنوز نتوانسته است راهكار مناسبی را برای حل مشكل بیماران اتخاذ نماید. با توجه به نارضایتی شدید بیماران از وضعیت كنونی، كانون هموفیلی ایران مذاكراتی را با مسئولین ذیربط در سازمان تامین اجتماعی داشته است كه خوشبختانه امروز مطلع شدیم كه با افق مثبتی برای حل موضوع در سازمان مذكور در حال رسیدگی است و انتظار می رود تا آخر هفته آینده این مشكل برطرف شود.
خوشبختانه گفتگوهای های موفقی با سازمان تامین اجتماعی داشته ایم و مسئولین مربوطه در این سازمان با رویكرد بسیار مثبت و بیمار محور در مباحثات شركت نمودند و تمام تلاش خود را برای ارایه راهكار فوری در این حوزه به كار بسته اند. لازم به تاكید است كه سازمان تامین اجتماعی خدمات خوبی به بیماران خاص و از جمله بیماران هموفیلی تا كنون ارایه نموده است. ما ضمن اینكه بسیار امیدواریم این مشكل را سازمان تامین اجتماعی حل نماید به همان میزان هم نگران عدم اختصاص بودجه های كافی به وزارت بهداشت برای یارانه ناشی از افزایش قیمت دارو ها از جمله دارو های بیماران هموفیلی هستیم . به نظر می رسد معاونت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور می بایست در حوزه اقداماتی را به ثمر برسانند.
كانون هموفیلی ایران از بیماران هموفیلی سراسر كشور كه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند درخواست نموده كه با بردباری و صبوری در انتظار اقدام سازمان تامین اجتماعی بمانند و در صورت لزوم  و نیاز به دارو با پرداخت فرانشیز دارو های خود را دریافت نمایند. بیماران به هیچ وجه نباید به علت اینكه می بایست وجهی برای دارو پرداخت كنند از درمان به موقع خودداری نمایند. عدم درمان به موقع دارو عواقب جبران ناپذیری برای بیماران به بار خواهد آورد . برخی از بیماران هم علیرغم آنكه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند  با توجه به عدم اخذ فرانشیز دارو از طرف سازمان خدمات درمانی برای اخذ دفتر چه خدمات درمانی به این سازمان مراجعه می نمایند كه این امر هم خلاف قانون است و هم با توجه به تبادل اطلاعات سازمان های بیمه گر میسر نمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha