سلامت نیوز : روز گذشته خبری مبنی بر غرق شدن 6 دانش‌آموز پسر در دریای مازندران، سریال تکراری غرق شدن در این دریا را دوباره به نمایش گذاشت. این در حالی است که خبرهای زیادی درباره طرح سالم‌سازی دریا در کنار برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان منتشر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: دانش‌آموزان غرق شده در قالب اردوی ۸۰ نفره دانش‌آموزی از کرج به مازندران آمده بودند. شرکت‌کنندگان در این اردو در گروه سنی 16 تا 18 قرار داشتند و در یکی از ساحل‌های شهرستان نور در یک شهرک ساکن شدند. به گفته فرزاد بزرگی، ۳۰ نفر از این گروه برای شنا کردن به دریا رفتند و زمانی که یکی از آنان به دلیل آشنا نبودن به فن شنا دچار غرق‌شدگی شد، ۹ عضو دیگر شرکت‌کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا رفتند که از این بین 6 نفر غرق شدند. به گفته وی، با کمک اورژانس 4 نفر نجات یافتند و در بیمارستان بستری شدند، البته جسد 4 دانش‌آموز مفقود شده است.

اردو، دانش آموزی نبود
پس از انتشار خبر غرق شدن دانش‌آموزان در دریای شمال، اطلاعیه‌ای روی سایت روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که بر اساس آن، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد اردوی مازندران دانش‌آموزی نبوده است و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد. طبق این اطلاعیه آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ گروهی از سوی آموزش و پرورش استان البرز و مناطق تابع آن به اردوی مازندران اعزام نشده بودند و این اردو از سوی یک کانون غیرمرتبط با آموزش و پرورش هماهنگ شده است.

30 نفر قربانی روزهای آغازین تابستان
در حالی که متولیان امداد و نجات تعداد غرق شدگان را 6 نفر اعلام کرده‌اند، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی آمار آنان را 7 نفر اعلام کرد و به «حمایت» گفت: روز گذشته دریا طوفانی بود و با وجود هشدار، 10 نوجوان برای شنا به محلی رفتند که فاقد هر گونه امکان سالم‌سازی است. عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه در این زمینه مسئولان استانداری و فرمانداری مازندران باید پاسخگو باشند، تصریح کرد:‌ با گذشت چند روز از فصل تابستان تاکنون 30 نفر جان خود را در سواحل مازندران از دست داده‌اند این در حالی است که دو ماه دیگر تا پایان تابستان باقی مانده است و به‌طور حتم آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت.این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کمبود نجات غریق در سواحل، علت آن را محقق نشدن وعده‌های مالی عنوان کرد و گفت:‌ وزارت کشور و متولیان وزارت ورزش و جوانان بدهی غریق‌نجات‌های این منطقه را پرداخت نکرده‌اند؛ در نتیجه تعداد کمی از آنان اکنون در منطقه فعالیت دارند که این وضع در افزایش آمار غرق‌شده‌ها تأثیر زیادی دارد.

بی‌مسئولیتی 18 مسئول
این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریا امسال در مقایسه سال‌های گذشته کم رنگ‌تر شده است دلیل آن را کمبود اعتبار دانست و گفت: 18 دستگاه مسئول سالم‌سازی دریاها هستند؛ اما در عمل هیچ یک از آنها این مسئولیت را به درستی عهده‌دار نمی‌شوند.او افزود: 338 کیلومتر ساخل در شمال کشور وجود دارد که این موضوع موجب شده است تا هر سال تعداد زیادی گردشگر به استان‌های شمالی سفر کنند و 80 درصد غرق‌شدگان را همین افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند.نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در موضوع سالم‌سازی دریا نبود زیرساخت‌های مناسب است؛ بنابراین باید همه مسئولان برای رفع این معضل تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha