سلامت نیوز : پس از آنکه وزیر بهداشت از آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در تهران و ثبت‌نام پزشکان عمومی در این طرح خبر داد، اخباری از سازمان بیمه سلامت به گوش رسید که به علت نبود اعتبارات مالی مایل به اجرای آن در تهران نبودند. با این وجود پایان هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت در جلسه‌ای در این باره توافق کردند که این طرح در تهران و بزودی در استان‌های دیگر اجرایی شود و مشکل مالی نیز در این راه نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛ اسدالله عباسی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این جلسه با اشاره به اینکه حرف‌های ضد و نقیضی درباره عدم اجرای طرح پزشک خانواده از سوی برخی مطرح شده بود، بیان داشت: هم‌اکنون اتفاق‌نظری بین وزارت بهداشت و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد. عباسی اضافه کرد: هر دو وزارتخانه عزم خود را جزم کرده‌اند این کار مهم را در این دولت به یادگار بگذاریم تا مردم بتوانند از ثمرات آن استفاده کامل داشته باشند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در چند استان به صورت پایلوت انجام شد و حالا بنا داریم این طرح را در تهران اجرا کنیم طوری که هفته گذشته بستر اجرای طرح در تهران کلید خورد.

عباسی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، خوزستان، فارس، یزد، گیلان و فارس به صورت پایلوت اجرا شده است، گفت: نتایج پایلوت طرح به دست آمده و با اصلاح برخی از موارد، طرح در فاز بعدی اجرا می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتبارات طرح پزشک خانواده گفت: جمعیت تهران ثابت نبوده و از دیگر استان‌ها به آن مراجعه می‌کنند و سازوکار پوشش طرح پزشک خانواده پیش‌بینی شده و 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است. عباسی تصریح کرد: تا به حال 2 هزار و 500 نفر در تهران برای پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، ضمن اینکه ثبت‌نام از متقاضیان ادامه دارد و ان‌شاءالله این کار مهم شکل خواهد گرفت و شاهد کاهش هزینه‌های درمانی مردم خواهیم بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره منابع و اعتبارات طرح پزشک خانواده گفت: این منابع قرار است از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به وزارت بهداشت پرداخت شود و این وزارتخانه آن را در اختیار بیمه‌ها قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی درباره تامین اعتبار وجود ندارد، ضمن اینکه رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای برای پرداخت اعتبارات لازم داده است طوری که وزارت بهداشت به‌عنوان مجری و وزارت تعاون به‌عنوان پشتیبان اجرای طرح پزشک خانواده خواهد بود. وی در ادامه به پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این هفته تامین اجتماعی مطالبات تا پایان سال 91 خود را تسویه خواهد کرد، ضمن اینکه در تلاش هستیم سازمان بیمه سلامت نیز بدهی‌های خود را تا پایان تیرماه با مراکز درمانی تسویه کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اینکه استارت اجرای طرح پزشک خانواده در تهران زده شده است، گفت: طرح پزشک خانواده‌ همین روزها در سراسر کشور اجرا خواهد شد. محمدحسن طریقت‌منفرد با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده 2 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده، تاکید کرد: بر اساس تاکید معاونت نظارت و راهبردی ریاست‌جمهوری اعتبارات بموقع به وزارت بهداشت تزریق خواهد شد و مشکلی برای اجرای طرح نداریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پزشکانی که در طرح پزشک خانواده شرکت کنند حق‌الزحمه آنها به‌روز پرداخت خواهد شد که این امر از طریق سامانه الکترونیک صورت می‌گیرد. وی درباره نحوه ثبت‌نام پزشکان و نیز مردم در سامانه پزشک خانواده، تصریح کرد: پزشکان در سامانه الکترونیک به نشانی www. 1590. ir ثبت‌نام کرده و بیماران از طریق این سامانه لیست پزشکان را دریافت می‌کنند و بر اساس انتخاب خود می‌توانند پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند. این سامانه همان سامانه‌ای است که بدون دردسر یارانه 75 میلیون نفر جمعیت کشور را بدون اشتباه می‌پردازد و احتمال تخلف، دخل و تصرف و هرگونه اشتباه را به صفر می‌رساند. طریقت‌منفرد افزود: همه فعالیت‌های مربوط به پزشک خانواده از این پس به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و مراحل ثبت‌نام، تشکیل پرونده بیمار، عقد قرارداد و پرداخت مطالبات از طریق این سامانه و به‌روز انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha