رادیولوژیست‌های آمریكایی روشی ابداع كرده‌اند كه می‌تواند از وریدهای قفسه سینه تصویر بگیرد و تشخیص بیماری‌های وریدی را آسان می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از سینسیناتی، از اسكنرهای توموگرافی كامپیوتری چند ردیاب برای گرفتن تصاویر سه بعدی از شریان‌ها استفاده می‌شود اما گرفتن تصاویر دقیق از وریدها كاری دشوارتر بوده است.

این پروتكل جدید كه توسط پزشكان "كریستوفر مایر" و "آچالا واگال" در "دانشگاه سین‌سیناتی" ابداع شده است به رادیولوژیست‌ها اجازه می‌دهد تا زمان اضافی را كه طول می‌كشد محلول كنتراست به ویرد برسد تا تصاویر خوبی از سی‌تی اسكن‌ها تولید شود، جبران كنند.

واگال كه استادیار و رادیولوژیست است گفت، آنها دریافتند كه سرعت دستگاه‌های تصویربرداری سریع برای مطالعات وریدی تقریبا بسیار سریع هستند.

وی افزود، در این پروتكل جدید از همان تجهیزات تصویربرداری استفاده می‌شود اما با یك روش جدید كه به آنها اجازه می‌دهد تصاویر وریدی بهتری بگیرند و تصمیمات بالینی خوبی اتخاذ كنند.

واگال راهنماهای استفاده از پروتكل تصویربرداری را روز دوشنبه در واشنگتن در جریان نشست سالانه "انجمن تصویربرداری قلبی عروقی آمریكای شمالی" ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha